فعالیت ۱۲۳ اکیپ راهداری نوروزی در جاده‌های فارس

​شیراز (پانا) - مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای فارس از فعالیت ۱۲۳ اکیپ راهداری ثابت و سیار به صورت شبانه روزی در طرح نوروزی خبر داد.

کد مطلب: ۸۰۷۷۱۷
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت ۱۲۳ اکیپ راهداری نوروزی در جاده‌های فارس

علیرضا سیاهپور مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای فارس گفت: راه‌اندازی ۱۲۳ راهدارخانه شامل ۷۳ راهدارخانه ثابت و ۵۰ سیار، گشت‌های نامحسوس به تعداد ۴۵ دستگاه برای کنترل ترافیک و حمل خودرو‌هایی که دچار نقص فنی شده‌اند ازجمله برنامه‌های در دست اجرای طرح نوروزی است .
وی بیان کرد: طرح ویژه نوروزی راهداری فارس از ۲۳ اسفندماه ۹۶ آغاز شده و تا ۱۷ فروردین‌ماه ۹۷ ادامه دارد .
وی گفت: اجرای شیار لرزانده طولی و عرضی به میزان هزار و ۵۰۰ کیلومتر، پاک‌سازی حاشیه راه‌ها به طول ۸ هزار و ۷۰۰ کیلومتر، اصلاح شیب شانه راه به طول ۴۰۰ کیلومتر، آشکارسازی ۱۵۰ نقطه پر خطر و دارای تصادف با انجام اقدام‌هایی شامل تهیه و نصب ۲۶ هزار تابلو‌های اطلاعاتی با نقشه خطر تصادف در سرعت و سبقت غیرمجاز، روشنایی نقطه‌ای و نیز تهیه و اجرای تجهیزات ایمنی چشم‌گربه‌ای و استوانه‌ای از دیگر فعالیت‌های این اداره کل است .
سیاهپور ادامه داد: استان فارس با داشتن جاذبه‌های طبیعی و پتانسیل‌های عظیم گردشگری فرهنگی، تاریخی، مذهبی، شامل حرم مطهر شاه‌چراغ (ع)، آرامگاه‌های سعدی و حافظ، مجموعه زندیه، تخت جمشید، دارابگرد هر ساله در ایام نوروز میزبان گردشگران داخلی و خارجی است .

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان فارس با اشاره به لزوم کسب اطلاع از وضعیت راهها قبل از حرکت هر وسیله نقلیه در طول طرح نوروزی تصریح کرد: مسافران می‌توانند برای اطلاع از طول مسیر، وضعیت جوی مسیر و ترافیک مسیر با سامانه گویای ۱۴۱ یا شماره تماس‌های ۳۲۳۱۷۶۳۱ و ۳۲۳۱۸۴۶۷ در تماس باشند و یا از طریق سایت www.141.ir از وضعیت مسیر با خبر شوند .
سیاهپور با اشاره به نقش ناوگان عمومی حمل و نقل جاده ای مسافر عنوان کرد: در تعطیلات نوروز سال 96، ۴۶۲ هزار و ۳۳۵ نفر در قالب ۳۸ هزار و ۸۹۳ سفر از طریق ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای استان فارس جابه‌جا شده‌اند .​

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار