با حضور وزیر راه و شهرسازی انجام شد:‌ بهره‌برداری از ۸کیلومتر از مسیرهای تازه تعریض شده جاده هراز

تهران (پانا)  - صبح امروز عملیات اجرایی ساخت سه دستگاه پل خاص به طول ۶۵۰ متر در محور هراز به دستور وزیر راه و شهرسازی آغاز شد.

کد مطلب: ۸۰۷۷۰۳
لینک کوتاه کپی شد
با حضور وزیر راه و شهرسازی انجام شد:‌ بهره‌برداری از ۸کیلومتر از مسیرهای تازه تعریض شده جاده هراز

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، در جریان بازدید عباس آخوندی وزیر راه‌و شهرسازی از محور هراز عملیات اجرایی سه دستگاه پل خاص شامل پل هراز به طول ۳۵۰ متر، پل تکاور به طول ۱۵۰ متر و پل ابتهاج به طول ۱۵۰ متر به دستور وی آغاز شد.

گفتنی است، این پروژه‌ها به طول ۶۵۰ متر و عرض ۱۴.۵۰ متر است که ارتفاع بلندترین پایه آن به ۱۸۰ متر می‌رسد، همچنین این پروژه‌ها از نوع پل‌های کابلی ترکه‌ای است.

شایان ذکر است، عملیات خاکی این پروژه‌ها بالغ بر ۵ هزار مترمکعب، آرماتوربندی ۷۰۰ هزار کیلومتر، کابل‌گذاری ۲۵۰ هزار کیلوگرم و بتن‌ریزی ۴ هزار مترمکعب است.

همچنین امروز همزمان با سفر وزیر راه و شهرسازی ، هشت کیلومتر از مسیرهای تازه تعریض شده جاده هراز به بهره برداری می رسد تا در ایام نوروز زیر بار ترافیک قرار گیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران گفت که این هشت کیلومتر مسیر تعریض شده در چند قطعه در جاده هراز است که آماده بهره برداری شده است.

عبدالله بهادری افزود : یکی از این قطعه های آماده بهره برداری در محدوده ' کلرد ' به ' چلاو ' حدفاصل کیلومتر ۲۴ جاده هراز در مسیر تهران به آمل به طول دو و نیم کیلومتر است که یک دستگاه پل ۲۵ متری هم در این مسیر ساخته شده است.

وی گفت : قطعه دوم در محدوده ' سیاه بیشه ' تا ' لهاش ' واقع در کیلومتر ۳۵ جاده هراز به طول حدود سه و نیم کیلومتر است که در این قطعه هم یک رشته تونل به طول یکهزار و ۱۰۰ متر و یک دستگاه پل به طول ۳۰ متر ساخته و آماده بهره برداری شده است.

مدیرکل راه وشهرسازی مازندران قطعه سوم را به طول یکهزار و ۱۰۰ متر در منطقه ' بایجان ' در کیلومتر حدود ۷۰جاده هراز معرفی کرد و گفت که در این قطعه هم یک رشته تونل ۷۵۰ متری ساخته شده است.

وی اضافه کرد : چهارمین قطعه آماده بهره برداری به طول یک کیلومتر در محدوده ' لاسم' در کیلومتر حدود ۹۰ جاده هراز در مسیر تهران به آمل است که در این قطعه هم دیوارسازی به طول یک کیلومتر انجام شده است.

بهادری هزینه اجرای این طرح ها را در مجموع حدود ۶۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

چهار خطه کردن جاده هراز از سال ۸۹ آغاز شد و قرار بود در مدت پنج سال به پایان برسد.

وزارت راه و شهرسازی تعریض جاده هراز را به سه اولویت شامل اولویت اول حد فاصل آمل - بایجان به طول ۶۲ کیلومتر ، اولویت دوم در محدوده آبشار تا لاسم به طول ۷.۵ کیلومتر و اولویت سوم نیز حدفاصل لاسم تا بایجان به طول ۲۹ کیلومتر تقسیم کرد.

با تکمیل مسیرهای باقی‌مانده این سه اولویت ، تعریض و چهار خطه کردن تمامی ۱۰۱ کیلومتر جاده هراز در حوزه استحفاظی مازندران به پایان می‌رسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار