امام جمعه موقت زیرکوه:

مواضع سخیف سران آمریکا، به جهت ضعف و شکست در منطقه است

زیرکوه (پانا) ـ امام جمعه موقت زیرکوه گفت :مواضع سخیف سران آمریکا به دلیل قدرت و توانایی نیست بلکه کاملا به دلیل ضعف و شکست در منطقه است.

کد مطلب: ۸۰۷۶۹۳
لینک کوتاه کپی شد
مواضع سخیف سران آمریکا، به جهت ضعف و شکست در منطقه است

حجت الاسلام احمد اسماعیلی در خطبه های نماز جمعه هر حاجی آباد،بعداز توصیه به تقوای الهی ،به اهمیت نوروز و خانه تکانی دل اشاره و گفت: هرچند خانه تکانی و نطافت خانه ومحل زندگی بسیار لازم و با اهمیت است ولی سزاوار است پیش از خانه تکانی منزل برای ورود سال جدید ،خانه تکانی دل را گرد گیری کنیم و غبار دل را پاک کنیم.


امام جمعه موقت زیرکوه خاطرنشان کرد:یکی از سنت های زیبای در ایران از دیرباز رونق داشته سنت خانه تکانی است.


اسماعیلی در خطبه دوم با اشاره به مناسبت های هفته گفت: اولین مناسبت پیش رو، ٢٥ اسفند است که مصادف با بمباران شمیایی حلبچه توسط ارتش عراق در سال٦٦ است.


حجت الاسلام اسماعیلی ادامه داد: این بمباران بخشی از عملیات گسترده به نام انفعال بود که ضد ساکنین کردستان عراق انجام گرفت.


وی تصریح کرد: در پی این عملیات والفجر١٠ توسط ایران و تصرف بخشی هایی از کردستان عراق در اواخر سال ٦٦ صدام به پسرعمومیش دستور شیمیایی داد و این حمله که حدود ٥ هزارنفراز مردم حلبچه به شهادت رسیدند.


حجت الاسلام اسماعیلی به دومین مناسبت ولادت امام محمد باقرع اشاره و گفت:امام فرمود جمعه برای پیروان ما عید است و عید امت من است و عید روز دید و بازدید است. زیرا در این روز برکات زیادی از جمله صله رحم است و دیدن اقوام و خویشان است.


امام جمعه موقت زیرکوه افزود: امروز هم یکیار غبارها همین است خانه تکانی میشه اما متاسفانه اون غبار اصلی از بین نمی رود. عید هست با خواهر و برادر خودش قهر است این همان عید شیطان و باعث شادی شیطان میشه.


وی به سومین مناسبت اشاره کرد و گفت: ملی شدن صعنت نفت ایران در ٢٩ اسفند را داریم که ملی شدن صعنت نفت یکی از نقاط عطف و حوادث سرنوشت ساز در تاریخ مبارزاتی مردم مسلمان ایران با استبداد داخلی و استمعار خارجی است که در ٢٩ اسفند ١٣٢٩ به دنبال مبارزات پیگیر مردم مسلمان و با رهبری آیت الله کاشانی و دکتر مصدق بدست آمد.


اسماعیلی افزود: ملی شدن نفت یعنی تمام عملیات اکتشاف ، استخراج و بهره برداری در دست دولت و مجلس ملی که توسط دولت ایران و ملت انجام بشه مگر قبل آن چه کسی انجام میشد؟


وی ادامه داد:ایران در عهد شاهان نالایق قاجار پس از دو مرحله شکست و قرارداد و معاهدات نگین که از جمله امتیاز بهره برداری از معادن و نفت به مدت ٧٠ سال به استمعار انگلیستان واگذار و فقط ١٥ درصد ایران بین ایران و انگلیستان مهاعد بستند،و عده ای اینها را مورد تشویق قرار دادند.


اسماعیلی بیان داشت:بعداز اتمام این قرارد روی کار آمدن رصا خان انگلیس این قرار داد را تمدید کند اما استقامت حضرت آیت الله کاشانی موفق نشدند.

حجت الاسلام اسماعیلی در ادامه به چهارمین مناسبت که مصادف شده با شهادت امام هادی و روز اول نوروز است اشاره و افزود : امام هادی (ع)مبارزات خودش را با برنامه های فرهنگی و ارشادی دنبال می کرد.


امام جمعه موقت زیرکوه تصریح کرد: امروز باید با کار فرهنگی و عطوفت و مهربانی در قلب دشمنان نفوذ کنیم و اگر قابل اعتماد است باید اعتماد کنیم.


حجت الاسلام اسماعیلی در پایان خطبه دوم نماز جمعه زیرکوه به بیات مقام معظم رهبری در جمع نمایندگان مجلس خبرگان اشاره و گفت :به شعار نه شرقی و نه غربی اشاره ای داشتن و گفت: نه غربی یعنی در سیاست مجدوب و ملحق و مطیع و تحت تاثیر غرب نباشیم و در مسیر خواست آقا باشیم و کشور و فرهنگ آن را از آمیختگی با فرهنگ غرب پالایش کنیم و اقتدار فرهنگی و اقتصادی ایجاد کنیم که باعث اقتدار کشور شود.
امام جمعه موقت زیرکوه گفت :مواضع سخیف سران آمریکا به دلیل قدرت و توانایی نیست بلکه کاملا به دلیل ضعف و شکست در منطقه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار