زمان پرداخت یارانه به افراد پشت نوبتی در سال ۹۷ اعلام شد

تهران (پانا) - رئیس سازمان بهزیستی کشور می‌گوید پرداخت یارانه به افراد پشت نوبتی و افراد نیازمند در ۶ ماهه اول سال ۹۷ انجام می‌شود.

کد مطلب: ۸۰۷۶۹۲
لینک کوتاه کپی شد
زمان پرداخت یارانه به افراد پشت نوبتی در سال ۹۷ اعلام شد

به گزارش روابط عمومی سازمان بهزیستی، انوشیروان محسنی بندپی در دیدار با خانواده‌های معلول تحت پوشش بهزیستی گفت: لایحه حمایت از حقوق معلولان در ۳ سال گذشته و با همکاری سازمان‌های مردم نهاد فعال در حوزه معلولان تهیه و تدوین شده و در نهایت در مجلس مطرح شد.

وی افزود: یکی از سیاست‌های اصلی در این دوره مرکززدایی است چراکه ما اعتقاد داریم معلولان نباید در مراکز نگهداری شوند و باید شرایطی فراهم شود این افراد در بین خانواده و در جامعه حضور مثمرثمری داشته باشند.

محسنی گفت: تعهداتی نیز در قانون برنامه ششم پیش‌بینی شده است که در راستای توانمندسازی معلولان بوده و در آینده شاهد اتفاقات خوبی در بین این افراد خواهیم بود. با حمایت دولت و البته پیگیری‌های وزیر رفاه مستمری پرداختی به مددجویان از ابتدای سال ۹۶ افزایش قابل توجهی یافت.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: افزایش حداقل حقوق دستمزد در سال ۹۷ برای خانواده‌های تحت پوشش و امداد پیش‌بینی شده و مستمری این افراد ۱۰ درصد افزایش پیدا خواهد کرد. این افزایش از ابتدای فروردین 97 اعمال خواهد شد.

محسنی ادامه داد: برنامه‌ای پیش‌بینی شده است که یارانه ۳ دهک بالای جامعه قطع و درآمد آن صرف افراد پشت نوبت دستگاه‌های حمایتی از جمله بهزیستی و کمیته امداد شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار