تقدیر از استان‌های برتر در جشنواره دستگاهی شهیدرجایی

تهران (پانا) - طی مراسمی تقدیر از استان‌های برتر در جشنواره دستگاهی شهیدرجایی در چابهار انجام شد.

کد مطلب: ۸۰۷۶۷۳
لینک کوتاه کپی شد
تقدیر از استان‌های برتر در جشنواره دستگاهی شهیدرجایی

به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، جشنواره دستگاهی شهیدرجایی وزارت آموزش‌وپرورش مربوط به اداره ارزیابی عملکرد سال 1395 با حضور وزیر آموزش‌وپرورش، اعضای شورای معاونین و مدیران کل حوزه ستادی، مدیران کل استان‌های سراسر کشور و بعضی مسئولین ملی در چابهار برگزار شد.

در این مراسم علیرضا کمره‌ای مدیرکل ارزیابی عملکرد و دبیر جشنواره سال 95 وزارت آموزش‌وپرورش در تبیین فلسفه برگزاری این جشنواره و ماهیت آن و نتایج عملکرد وزارت آموزش‌وپرورش به تبیین ابعاد جشنواره پرداخت و گفت: مواد 81 و 82 قانون مدیریت خدمات کشوری به‌عنوان منشاء این اقدام است و جشنواره شهید رجایی در سطح ملی، استانی و دستگاهی برگزار می‌شود و ابعاد ارزیابی در دو بعد شاخص‌های عمومی و اختصاصی به سنجش و ارزیابی از میزان تحقق اهداف و برنامه‌ها وزارت آموزش‌وپرورش می‌پردازد و باید توجه کنیم که این شاخص‌ها فقط بخشی از مأموریت‌ها و فعالیت‌ها را شامل می‌شوند.

کمره‌ای در ادامه افزود: خوشبختانه امروزه از طریق سامانه، عملکرد ستاد، سازمان‌ها و استان‌ها در سال 1395 به‌صورت مکانیزه ارزیابی موردسنجش قرارگرفته و ما امیدواریم سال بعد با تسلط و دقت علمی بیشتری ارزیابی را تا سطح منطقه پیگیری کنیم که این امر نیازمند تقویت ظرفیت پاسخگویی سامانه و مشارکت استان‌ها و مناطق است.

دبیر جشنواره در ادامه ویژگی جشنواره را تشریح کرد و گفت: مشمولین تشویق در دستگاه تابع اقتضائات سیستم است، اگرچه در حوزه استان‌ها از رتبه‌بندی دستگاه‌ها که توسط سازمان برنامه پیشنهادشده تبعیت شده است و به‌منظور تقویت انگیزه حوزه‌ها و جریان سازی پیرامون این کار بخش‌هایی را به آن افزوده‌ایم.

مدیرکل ارزیابی عملکرد وزارت آموزش‌وپرورش تشریح کرد: به‌منظور تقدیر از استان‌هایی که جهش فراوانی در تحقق عملکرد و تغییر در سطح عملکرد را داشته‌اند علاوه بر تقدیر از 3 رتبه برتر مطابق بخشنامه سازمان اداری و استخدامی یک استان که رشد ویژه و تغییر سطح عملکردی فراوان داشته است و استانی که در شاخص‌های عمومی رشد قابل‌توجهی داشته موردتقدیر قرارگرفته‌اند.

وی در ادامه استان‌ها را در چند سطح دسته‌بندی کرد و گفت: رشد استان‌ها و حوزه‌های ستادی در 4 گروه طبقه‌بندی‌شده است: متوسط به عالی (اصفهان)، متوسط به خوب (بوشهر و گیلان)، خوب به عالی (ایلام، اردبیل و کرمان)، ضعیف به خوب (لرستان).

استان‌هایی که نیاز به بهبود در عملکرد بیشتری دارند و از عالی به خوب منتقل‌شده‌اند، کرمانشاه، مرکزی و یزد و استان‌هایی که عدم‌تغییر سطح داشته‌اند: خراسان رضوی، خراسان شمالی، خوزستان، سمنان، تهران، شهرستان‌های استان تهران، فارس، قزوین، کهگیلویه و بویراحمد بوده‌اند.

وی ادامه داد: از میان 32 استان 11 استان رتبه عالی (درصد تحقق 90 به بالا)، 19 استان رتبه خوب (درصد تحقق 89.9-75) و 2 استان رتبه متوسط (درصد تحقق 74.99-60) می‌باشد و درمجموع استان‌های کرمان- اردبیل- آذربایجان شرقی رتبه برتر و استان اصفهان (تغییر سطح ارزیابی از متوسط به عالی)، استان بوشهر 33.16 درصد در شاخص‌های عمومی رشد داشته است و از میان ادارات کل نوسازی نیز استان گلستان (شاخص‌های اختصاصی و عمومی) - استان ایلام (شاخص‌های عمومی)- استان خراسان رضوی (اختصاصی) رشد داشته‌اند.

دبیر جشنواره گفت: درمیان سازمان‌های وابسته و دانشگاه‌ها دو گروه را قابل‌بازشناسی است: گروه اول ازنظر شاخص‌ها و زیر شاخص‌ها پرتعداد و دارای شاخص‌های ستادی و ملی که از این مجموعه سازمان آموزش‌وپرورش کودکان استثنایی با 129 شاخص و زیر شاخص که 4 شاخص آن‌ها ملی بوده با 957.04 امتیاز (شاخص‌های اختصاصی) و 815.19 امتیاز (شاخص‌های عمومی) و مجموعاً 1772.2 امتیاز با 88.61 درصد تحقق رتبه خوب را کسب کرده و بر اساس فرایند ارزیابی عملکرد شرط تقدیر و تشکر را دارد. در گروه دوم که شاخص‌های معدودی داشته و فاقد شاخص ملی نیز می‌باشد و دربرگیرنده فقط یک حوزه کاری یعنی دبیرخانه شورای عالی آموزش‌وپرورش است که با 5 شاخص ستادی (داخلی) در گروه عالی قرار دارد.

کمره‌ای افزود: از میان 6 واحد حوزه ستادی در شاخص‌های عمومی 3 نیز واحد مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی، دفتر وزارتی با 8 شاخص صرفاً ستادی و امور بانوان را شایسته تقدیر دانست و گفت: از 7 حوزه ستادی ارزیابی‌شده که متولی تحقق شاخص‌های عمومی بوده‌اند فقط یک حوزه رتبه خود را حفظ کرده، به همین دلیل تحقق عملکردی در بعد محورهای عمومی دستگاه وضعیت نامناسبی دارد. البته در کلیات امتیازات مکتسبه و تحقق عملکرد در بعد عمومی دستگاه از 94 به 95 حدود 1.69 درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: در محور شاخص‌های اختصاصی 3 واحد در سطح معاونت‌ها، معاونت تربیت‌بدنی به دلیل حفظ سطح عملکرد و رشد 3 درصدی و معاونت ابتدایی به دلیل رشد سطح عملکردی از خوب به عالی و 9.78 درصد رشد داشته است. در سطح مراکز و ادارت کل و دفاتر، مرکز استعدادهای درخشان با 100 درصد تحقق عملکرد و 8 درصد رشد در رتبه عالی قرار دارد.

شایان‌ذکر است در پایان این مراسم همه حوزه‌های برتر لوح سپاس و تقدیر عوامل را از وزیر آموزش‌وپرورش دریافت کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار