امام جمعه تبریز: شیعه انگلیسی و سنّی آمریکایی آتش افروز تفرقه و دشمنی میان مذاهب و فرقه های اسلامی هستند

تبریز (پانا)- نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: شیعه لندنی و سنی آمریکایی آتش‌افروز تفرقه هستند و تنها هدف آنها ایجاد نفرت و تنفر همچنین برانگیختن تعصبات دینی است که در این میان با توجه به سفارشات مقام عظمای ولایت حضرت آیت الله امام خامنه ای عزیز وحدت در جامعه اسلامی ضرورت اجتناب ناپذیر است.

کد مطلب: ۸۰۷۶۶۷
لینک کوتاه کپی شد
امام جمعه تبریز: شیعه انگلیسی و سنّی آمریکایی آتش افروز تفرقه و دشمنی میان مذاهب و فرقه های اسلامی هستند

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در آخرین نماز عبادی و سیاسی جمعه سال ۱۳۹۶ در مصلی اعظم حضرت امام خمینی (ره) تبریز با بیان اینکه دشمن در تلاش است تا از تشیع چهره خشن نشان دهد، گفت: اعمالی مانند قمه‌زنی در مراسم عزاداری محرم و عاشورا و راه رفتن روی شیشه از جمله کارهایی است که به وحدت جامعه اسلامی لطمه می‌زند.

امام جمعه تبریز افزود: راه‌اندازی موسسات پژوهشی، بنیادهای خیریه، هیات‌های مذهبی، جشن‌ها و همایش‌های مختلف و تاسیس حسینیه در قلب لندن، راه‌اندازی شبکه‌های ماهواره‌ای از جمله اقدامات ضد وحدت انگلیس و آمریکاست.

خطیب نماز جمعه تبریز با بیان اینکه دشمنان آگاه باشند که نباید مقابل جمهوری اسلامی قد علم کرد، گفت: بنیانگذاران تشیع لندنی در صدد تضعیف وحدت اسلامی هفته وحدت را هفته برائت اعلام کرده اند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در بخش دیگری از خطبه های نمازجمعه این هفته با تحلیلی از موضوعات اخیر منطقه و با بیان اینکه تغییر تیلرسون، وزیر امورخارجه آمریکا در راستای فشار به جمهوری اسلامی ایران است، اظهار داشت: هفته گذشته وزیر خارجه آمریکا به خاطر اینکه در نحوه تقابل با جمهوری اسلامی ایران و موضوع برجام با ترامپ اختلاف نظر داشت، برکنار شد و البته ترامپ فردی همسو با خود را منصوب کرد.

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه هرچند احتمال برکناری وزیر امورخارجه آمریکا دور از انتظار نبود، گفت: این اتفاق در زمانی صورت گرفت که وعده خروج آمریکا از برجام توسط ترامپ فرا رسیده است.

وی افزود: رئیس جمهور آمریکا مرحله قبل برجام را تائید کرد و در مرحله ای دیگر اصلاح برجام مطابق با خواسته های آمریکا و اسرائیل را خواستار شد اما در مقابل، پاسخ قاطع از سوی جمهوری اسلامی ایران دریافت کرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به اقدامات برخی کشورهای اروپایی از جمله فرانسه در طول این مدت گفت: دولت فرانسه به جای اصلاح نظر طرف آمریکایی تلاش زیادی انجام دادند تا اصلاحات مورد نظر در خصوص مباحث موشکی و سیاست‌های منطقه‌ای ایران اعمال شود.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم افزود: پاسخ صدای ملت قهرمان و مقامات جمهوری اسلامی ایران در برابر یاوه گویی ها متحد و یک شکل است.

خطیب نمازجمعه تبریز گفت: وضعیت استیصال در جبهه مقابل نظام و چندگانگی در کادر هیات آمریکا همگی ناشی از اقتدار و عمق گسترش اندیشه و آرمان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی با تاکید به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه اگر آمریکا برجام را پاره کند ما آن را آتش خواهیم زد، اظهارداشت: هیچ ترس و واهمه‌ای در مجموعه نظام جمهوری اسلامی ایران و ملت قهرمان در رابطه با خروج از برجام و تهدیدات وجود ندارد، با عنایت الهی این مرحله نیز همانند مراحل سخت گذشته کشور با موفقیت به پایان خواهد رسید.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در ادامه خطبه های نمازجمعه با اشاره به تشکیل هیات اندیشه ورز در مجلس خبرگان رهبری گفت: تشکیل هیات اندیشه‌ورزی موضوعی است که حضرت آیت الله امام خامنه ای در این رابطه تذکری به خبرگان رهبری داده بودند.

امام جمعه تبریز افزود: نوع رابطه با غرب، عدالت، دینداری، حفظ و حراست از انگیزه‌های انقلابی از جمله مطالبات رهبر معظم انقلاب از تشکیل هیات اندیشه‌ورزی بود تا در این مسائل ایفای نقش کنند و همچنین موفقیت ها، پسرفت ها و پیشرفت‌ها احصا کنند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: امیدواریم این هیات با استفاده از کارشناسان مختلف بتوانند در راه تحقق بخشیدن به منویات مقام معظم رهبری ایفای نقش کنند.

وی با بیان اینکه بعد از تشکیل جلسه هیات اندیشه‌ورزی، اعضای این هیات به خدمت رهبر فرزانه رسیدند، افزود: ایشان در این جلسه بیان فرمودند که علما، رسانه‌ها، صدا و سیما همه باید در خدمت مردم باشند و برای تبلیغ اسلام کار کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: رهبر فرزانه در این دیدار فرمودند که رسانه‌ها و صدا و سیما در دولت‌های دیگر نیز وجود دارد ولی یکسری تربیون‌ها از جمله نمازجمعه، حضور جوانان در هیات مذهبی مختص نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

خطیب نمازجمعه تبریز افزود: صدا و سیما، وزارت آمورش عالی و آموزش و پرورش باید با همکاری هم برای ترویج فرهنگ اسلام قدم بردارند و تریبون‌های نمازجمعه باید برای آگاه‌سازی مردم تلاش کرده و وحدت‌آفرین شوند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم تصریح کرد: روحانیت و علما باید با بهره گیری از منبرها و تریبون های نماز، باید به دور از اشرافی‌گری با مردم در ارتباط باشند.

امام جمعه تبریز افزود: روحانیون باید با عمل خود مردم را به اسلام جذب کنند و این موضوع تنها با حرف کافی نیست.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به مناسبت های هفته گفت: امروز سالگرد شهادت شهید باکری است، شهید باکری یک فرد شجاع، دلیر و مردمی بود که باید مسئولان، آقا مهدی را الگو برای خود قرار دهند.

امام جمعه تبریز با تاکید به لزوم اهمیت راهیان نور در جامعه افزود: راهیان نور نماد خیزش عظیم مردمی است که در مناطق عملیاتی به احیای یاد و مرام شهدای هشت سال دفاع مقدس برگزار می‌شود و امیدواریم نسل جدید جامعه با حضور در این سفر، معنویت بیشتری کسب کرده و بیشتر با ارزش‌های دفاع مقدس آشنا شوند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به حضور پاکبانان در نمازجمعه گفت: متاسفانه در سال‌جاری دو پاکبان از تبریز حین خدمت جان خود را از دست داده‌اند.

خطیب نمازجمعه تبریز افزود: شهرداری مصوب کرده تا سال جدید را با نام پاکیزگی آغاز کرده و هدف خود را پاکیزگی شهر قرار دهند و امید است مردم نیز همراهی کنند.

خطیب نمازجمعه تبریز افزود: مسئولان باید در راستای به ثمر رساندن اهداف انقلاب به حق و حقوق پاکبانان توجه کنند.

وی با تبریک فرا رسیدن عید نوروز و اینکه روز اول عید با شهادت امام هادی(ع) مصادف شده است، گفت: در این سال اتفافات تلخ و شیرین زیادی داشتیم به طوریکه برخی حادثه‌ها از جمله، زلزله کرمانشاه، کشتی نفتی و سقوط هواپیما از وقایع تلخ بود ولی در مقابل شیرینی‌هایی در رابطه به ثمر رسیدن انقلاب نیز وجود داشت.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به فرا رسیدن ماه رجب خاطرنشان کرد: استجابت دعا در پیشگاه خداوند متعال زمانی است که با نیت خالص، ایمان و عمل صالح و حالت تضرع از خدا التماس داشته باشیم.

امام جمعه تبریز گفت: ماه رجب ماه رحمت و ماه خداست و باید با بهترین اعمال از فیوضات این ماه بهرمند شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار