اژدهای افتخاری جشنواره فیلم «یوتوبوری» سوئد به «آلیسیا ویکاندر» برنده جایزه اسکار اهدا شد

تهران (پانا) - جایزه اژدهای افتخاری چهل و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «یوتوبوری» سوئد به «آلیسیا ویکاندر» برنده جایزه اسکار بهترین بازیگری زن اهدا شد.

کد مطلب: ۸۰۷۶۳۳
لینک کوتاه کپی شد
اژدهای افتخاری جشنواره فیلم «یوتوبوری» سوئد به «آلیسیا ویکاندر» برنده جایزه اسکار اهدا شد

چهل و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «یوتوبوری» (گوتبورگ) Goteborg در سوئد؛ جایزه اژدهای افتخاری خود در سال 2018 را به «آلیسیا ویکاندر» Alicia Vikander بازیگر سوئدی اهدا کرد؛ وی برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن در هشتاد و هشتمین مراسم جوایز اسکار در سال 2016 برای بازی در فیلم سینمایی «دختر دانمارکی» The Danish Girl را در کارنامه هنری خود دارد. آلیسیا در سال ۲۰۱۵ به خاطر بازی در دو فیلم «اکس‌مشینا» Ex Machina و «دختر دانمارکی» در یک سال، نامزد دو جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش اول زن و بهترین بازیگر نقش مکمل زن شد.
این بازیگر زاده شهر گوتبورگ که هم اکنون با «مایکل فاسبندر» Michael Fassbender شوهر بازیگرش در لندن زندگی می‌کند؛ تاکنون جایزه انجمن منتقدان فیلم لس‌آنجلس برای بهترین بازیگر نقش مکمل زن و جایزه انجمن بازیگران فیلم برای بهترین بازیگر نقش مکمل زن را از آن خود کرده است.
«یوناس هولمبرگ» Jonas Holmberg مدیر هنری جشنواره بین‌المللی فیلم «یوتوبوری» در مورد «آلیسیا ویکاندر» گفت: وی با دقت و حضور سینمایی منحصر به‌فردی به سرعت به یکی از بازیگران اصلی در تاریخ سینمای سوئد تبدیل شد؛ او همیشه به شخصیت‌های خود زندگی و طراوت می‌بخشد. بازی او در نقش «لنیس» Ines در فیلم سینمایی «اوپوریا» نمونه عالی از این دست است که با هوش، شدت و حساسیت به شرایط انسانی می‌تواند به عمق وجود صحنه‌هایش بیفزاید و آنها را بلافاصیه فراموش‌نشدنی کند.
«آلیسیا ویکاندر» که با مادر بازیگر خود در مراسم ویژه چهل و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «یوتوبوری» حضور پیدا کرده بود بعد از دریافت جایزه اژدهای افتخاری این جشنواره را از «یوناس هولمبرگ» مدیر هنری بزرگترین جشنواره و رویداد سینمایی منطقه اسکاندیناوی؛ متن طولانی را در توصیف مادر هنرمندش و علاقه وی به موفقیت‌های فرزندش قرائت کرد و در ادامه سخنانش گفت: بسیار افتخار می‌کنم که توسط جشنواره برای این جایزه انتخاب شده‌ام که فیلم سینمایی «اوپوریا» Euphoria، برای تماشاگران سوئدی به نشان درمی‌آید.
وی افزود: از جشنواره «یوتوبوری» تشکر می‌کنم که من را به دنیا معرفی کرد و این هم نوعی هنر است که هم اکنون در من شور و شوق ایجاد کرده است. در حال حاضر که اینجا ایستاده‌ام احساس می کنم که به خانه خودم برگشته‌ام. من در سوئد سه فیلم موفق با زنان این کشور بازی کردم و این به من فرصت داد تا تجربه کسب کنم و برای رشد شخصیت بازیگری من مؤثر بود و به عنوان یک هنرمند به من الهام بخشید. این باعث شد که چیزهای زیادی یاد بگیرم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار