عضو فراکسیون زنان مجلس در گفت‌وگو با پانا

اختصاص 200 میلیاردتومان برای اشتغال زنان سرپرست خانوار در سال 97

تهران (پانا) - عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی گفته است که اعتباری بالغ بر 200 میلیاردتومان برای اشتغال زنان سرپرست خانوار در سال 97 اختصاص می‌یابد.

کد مطلب: ۸۰۷۶۱۸
لینک کوتاه کپی شد
اختصاص 200 میلیاردتومان برای  اشتغال زنان سرپرست خانوار در سال 97

سیده فاطمه ذوالقدر در گفت‌وگو با پانا، درباره اقدامات مجلس برای افزایش اعتبارات مربوط به زنان سرپرست خانوار گفت: زنان سرپرست خانوار و بدسرپرست تحت حمایت کمیته امداد و سازمان بهزیستی هستند و اقدامات لازم در این دو سازمان انجام می‌شود اما در بودجه سال آینده در بخش هدفمندی، بالغ بر 200 میلیاردتومان از مصارف هدفمندی به اشتغال زنان سرپرست خانوار تحت پوشش این دو نهاد قرار اختصاص می‌یابد.

عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت توجه به اشتغال زنان سرپرست خانوار کشور گفت: این اعتبار با اولویت زنان سرپرست خانوار و اشتغال و مسکن این زنان است که در راستای اشتغال‌آفرینی و تقویت خانواده خواهد بود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: علاوه بر این اعتباری هم در راستای حمایت از زنان، توانمندسازی و ایجاد اشتغال به امور زنان استانداری در سال 97 با اولویت زنان سرپرست خانوار، زنان بدسرپرست و زنان تحت پوشش کمیته امداد اختصاص می‌یابد که رقم آن هنوز مشخص نیست.

این عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه هدف از توانمندسازی زنان باید در جهت اشتغال پایدار زنان سرپرست خانوار باشد، گفت: برای اینکه توان‌افزایی زنان بیشتر شود، باید بنگاه‌های کارآفرینی برای زنان ایجاد شود ضمن اینکه قبل از اعطای تسهیلات و امکانات مالی توانمندی لازم در زنان برای مدیریت بنگاه‌ها و کارآفرینی ایجاد شود.

وی ابراز امیدواری کرد که بودجه زنان سرپرست خانوار اضافه و بودجه‌ای برای بیمه زنان سرپرست خانوار لحاظ شود و این اعتبارات در سال آینده حذف نشود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار