مدیرکل دفتر حمل‌و‌نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای

فعالیت 2 هزار و 100 اکیپ گشت راهداری در ایام نوروز

برای خدمات بهتر به مسافران نوروزی 2 هزار و 100 اکیپ گشت راهداری در کشور فعال است.

کد مطلب: ۸۰۷۶۱۵
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت 2 هزار و 100 اکیپ گشت راهداری در ایام نوروز

‌به گزارش پانا از استان گلستان، حمیدرضا ‌شهرکی در بازدید از ترمینال و مراکز راهداری و اماکن رفاهی و بین‌راهی استان گلستان اظهار کرد: در استان گلستان به منظور بررسی و بازدید از وضعیت اماکن بین‎راهی رفاهی، مسافربری و پایانه‎های حمل و نقل مسافر بر اساس برنامه‎ریزی‎هایی که در ستاد راهداری و حمل و نقل کشوری انجام شده حضور یافتم.

وی تصریح کرد: مجموعه حمل و نقل جاده‎ای همواره در طول سال فعالیت می‎کند اما فعالیت این مجموعه در برخی ایام مانند ایام نوروزی افزایش می‎یابد.

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: باید به سمت فرهنگ‎سازی استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی حرکت کنیم تا برای برخی از سفرهایی درون استانی و مراکز گردشگری از این سیستم استفاده و به ترافیک و کاهش مصرف سوخت از این طریق کمک کنیم.

شهرکی تاکید کرد: اماکن بین‌راهی و خدماتی رفاهی ما تحت نظارت سازمان راهداری حمل و نقل جاده‎ای هستند و برخی از سازمان‎ها و ارگان‎ها مانند سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، ستاد اقامه نماز و توزیع فرآورده‎های نفتی نیز در نظارت و مدیریت این مجموعه‎ها دخیل هستند.

وی یادآور شد: با نزدیک شدن به ایام نوروزی آمادگی‎های لازم در سازمان به وجود آمده که مشکلی برای مسافران در این ایام ایجاد نشود.

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تاکید کرد: برای خدمات بهتر به مسافران 2 هزار و 100 اکیپ گشت راهداری در کشور فعال است که در ایام نوروزی خدمات‎رسانی انجام می‎دهند.

وی تاکید کرد: 674 راهدارخانه ثابت و سیار در ایام نوروز در کشور فعال هستند که برخی از ماشین‎آلات و دستگاه‎ها و امکانات برای خدمات به مسافران در این راهدارخانه‎ها در نظر گرفته شده است.شهرکی یادآور شد: برخی از اقدامات مانند خط‎کشی‎ها، تابلو علائم و لکه‎گیری‎ها و شست‌وشوی علائم در استان گلستان از چند ماه باقی مانده به نوروز انجام شده تا مسافران با امنیت بیشتری به سفرهای نوروزی خود ادامه دهند.

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای یادآور شد: پیش فروش بلیط‎های نوروزی را از 17 بهمن‌ماه در کشور آغاز کردیم و به آرامی تعداد فروش بلیط‎های نوروزی در حال افزایش است.

شهرکی، از جابه‌جایی 8.5 میلیون نفر در بحث حمل و نقل جاده‎ای به مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور طی سال گذشته خبر داد و متذکر شد: این میزان جابه‌جایی در قالب کاروان راهیان نور انجام شده البته مردم ما با وسایل شخصی نیز سفرهایی دارند که با ظرفیت مناسب و فرهنگ‌‌سازی باید به سمتی برویم که مردم علاقه بیشتری به استفاده از حمل و نقل عمومی نشان دهند.

وی یادآور شد: در بازدیدهایی که پایانه مسافربری گنبدکاووس و گرگان داشتیم این موضوع را شاهد بودیم که آرام آرام بحث سفرهای نوروزی شکل گرفته و جابه‎جایی مسافر در حال رونق گرفتن است.

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: همه ما باید تلاش کنیم سهم حمل و نقل عمومی افزایش یابد و شبکه حمل و نقل عمومی با توجه به اینکه سرمایه‎گذاری آن در بخش غیر دولتی است اقتصادی شود و بتواند با توان بیشتری ادامه مسیر دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار