استاندار یزد: افتخار آفرینی دانش آموزان یزدی مرهون پشتکار و تلاش آنهاست

یزد(پانا)- استاندار یزد در آئین تحلیل از دانش آموزان پذیرفته شده استیزدی در کنکور سراسری گفت: بالندگی و افتخارآفرینی با سخنرانی به دست نمی‌آید و موفقیت‌های دانش آموزان استان در عرصه‌های مختلف مرهون پشتکار و تلاش آن‌هاست.

کد مطلب: ۸۰۷۵۹۶
لینک کوتاه کپی شد
استاندار یزد:  افتخار آفرینی دانش آموزان یزدی مرهون پشتکار و تلاش آنهاست

محمود زمانی قمی در آیین تجلیل از دانش آموزان برتر علمی استان در سال 96، افزود: بدون شک صدرنشینی دانش آموزان یزدی برای 24 سال پیایی ریشه در خوب کار کردن و منظم بودن دو نهاد آموزش و پرورش و خانواده دارد.

وی بیان کرد: بسیاری از استان ها برای کسب این رتبه تلاش دارند، بنابراین همه باید برای رسیدن به قله های ترقی و پیشرفت علمی، تلاش کنند و اجازه هم ندهیم دستاوردهای چند ساله دچار آسیب شود.

همچنین نماینده مردم شهرستان های یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی گفت: باید از دانش آموزان نخبه حمایت شود و جهت شکوفایی استعدادهای آنها تلاش کنیم.

سید ابوالفضل موسوی بیوکی اظهار امیدواری کرد که دانش آموزان استان برای دستیابی به مدارج عالی از تلاش و کوشش دریغ نکنند.

مدیرکل آموزش و پرورش یزد هم با بیان افتخار آفرینی علمی دانش آموزان استان در سال جاری گفت: تجلیل از دانش آموزان برتر از جمله رویدادهای بسیار مهم فرهنگی است.

عباسعلی دانافر، افزود: دانش اموزان استان در آزمون سراسری سال 96 ، با کسب 50.61 درصد قبولی برای بیست و چهارمین سال متوالی رتبه نخست را کسب کردند و پس از یزد دانش آموزان استان های سمنان و اصفهان در رتبه های بعد قرار دارند.

وی در باره وضعیت پذیرفته شدگان گروه های آموزشی هم اظهار کرد: دانش آموزان استان در گروه ریاضی با کسب 83.54 درصد در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی پذیرفته شدند و پس از یزد ، دانش آموزان خراسان جنوبی با 77.20 درصد و مازندران 75.30 درصد قبولی دوم و سوم هستند.

وی تصریح کرد: در گروه آموزشی علوم انسانی دانش آموزان این استان با کسب 79.24 درصد به دانشگاه ها راه یافتند و به دنبال آن سمنان با 70.46 درصد و مازندران با 68.70 درصد قبولی در ردیف های بعدی قرار دارند.

دانافر، ادامه داد: همچنین دانش آموزان استان در گروه آموزشی علوم تجربی با کسب 43.62 درصد در آزمون دانشگاه ها پذیرفته شدند و پس از آن داوطلبان استان سمنان دوم شدند.

وی با بیان اینکه دانش آموزان یزدی در جشنواره جوان خوارزمی و المپیادها به موفقیت های خوبی دست یافتند، افزود: این موفقیت ها حاصل تلاش دانش آموزان و اولیا آنها ، معلمان دلسوز و مسولیت پذیری و همراهی همه مسوولان است .

شایان ذکر است در این مراسم از 68 دانش آموز برتر علمی که در آزمون سراسری ، المپیادها و جشنواره جوان خوارزمی که حائز رتبه برتر شده بودند، تجلیل شد.

گفتنی است در 24 سال گذشته دانش آموزان یزدی به صورت متوالی بیشترین میزان قبولی را در دانشگاه و موسسات آموزش عالی به نسبت جمعیت کسب کرده اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار