رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اسلامشهر تاکید کرد:

ضرورت ترویج فرهنگ کتابخوانی در فضای مجازی

اسلامشهر (پانا) - رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اسلامشهر گفت:با توجه به اینکه کتابخانه های عمومی از نقش بسزایی در جامعه برخوردارند ، لیکن ترویج فرهنگ کتابخوانی در فضای مجازی از ضروریات مهم به شمار می‌رود.

کد مطلب: ۸۰۷۵۹۵
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت ترویج فرهنگ کتابخوانی در فضای مجازی

سید حسن حسینی در گفت وگو با خبرنگار پانا در این رابطه اظهار داشت :برخلاف تصور رایج که برخی اعتقاد دارند کتاب در آستانه از بین رفتن است ،چنین اعتقادی ندارم و معتقدم در صورت بهره گیری از فضای پیش آمده در دنیای مجازی می توان به ارتقاء سطح کتابخوانی در جامعه کمک های شایانی کرد.

وی در ادامه افزود: اکنون روش استفاده از کتب تغییر کرده ،به این صورت که زمانی مسابقه ای پیامکی در فضای مجازی مطرح میشود وافراد جهت رسیدن به جواب ،منبع اصلی را نیز مطالعه میکنند،این همان ترویج فرهنگ کتابخوانی میباشد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اسلامشهر تاکید کرد: اکنون ما در یک دوران گزار وعبور از مطالعه سنتی قرار داریم ، بدین معنا که در دوره ای با آمدن رادیو وتلویزیون همگان اعتقاد داشتند، مطبوعات از بین خواهند رفت و این امر مححق نشدو امروز هم کارکرداستفاده از کتاب عوض شده و بیشتر افراد در فضای دیجیتال و مجازی مطالعه میکنند.

حسینی خاطر نشان کرد: با عنایت به موارد مذکور ، کتابخانه های عمومی در کشور نقش مهمی را بر عهده دارند، اما میبایست آنها هم در زمینه استفاده از کتب دیجیتال و به روز رسانی تجهیزات و فضای داخلی حرکت جدیدی را داشته باشند.

/خبرنگار:ساسان حق شناس/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار