رییس دادگستری اسلامشهر عنوان کرد: تشکیل ۲۴ هزار پرونده قضائی در اسلامشهر

اسلامشهر(پانا) - رییس دادگستری اسلامشهر با بیان اینکه هر چه میزان پرونده های قضائی که در محاکم تشکیل می شود کاهش یابد نشاندهنده حال خوب جامعه است گفت: در سال جاری ۲۴ هزار پرونده قضائی در دادگستری و محاکم شهرستان تشکیل شده است.

کد مطلب: ۸۰۷۵۹۳
لینک کوتاه کپی شد
رییس دادگستری اسلامشهر عنوان کرد:  تشکیل ۲۴ هزار پرونده قضائی در اسلامشهر

کمیلی مقدم در آخرین جلسه شورای اداری شهرستان اسلامشهراظهار داشت: ریشه بسیاری از اختلافات و ناهنجاری ها از موضوعات مرتبط با خانواده نشات می گیرد .
وی در ادامه با اشاره به حجم بالای پرونده های مربوط به اختلافات خانوادگی در دادگستری اسلامشهر اظهار داشت: باید علل وقوع این اختلافات توسط کارشناسان امور خانواده مورد تحلیل و ارزیابی علمی قرار گیرد و در این حوزه چاره اندیشی شود .
کمیلی مقدم عدم وجود مهارتهای زندگی در زوجین را یکی از عوامل مهم بروز تعارضات و اختلافات خانوادگی برشمرد و خواستار عزم عمومی برای تحکیم بنیان خانواده در شهرستان شد .
وی با اشاره به تشکیل ۱۰ هزار وچهل و چهار پرونده در مبحث خانواده در اسلامشهر در سال جاری گفت: متاسفانه امسال هزار و ۴۳۳ پرونده طلاق نیز در شهرستان ثبت شده است .
رییس دادگستری اسلامشهر در رابطه با برگزاری مشاوره های رسمی توسط بهزیستی برای زوج هایی که بدنبال طلاق هستند ،افزود: این جلسات مشاوره ای تاثیر مثبتی در کاهش میزان طلاق بویژه طلاق های توافقی داشته است .
وی همچنین به برگزاری صد جلسه آموزش مهارتهای زندگی برای ۶۰۲ زوج پیش از آغاز زندگی مشترک اشاره کرد و گفت: برگزاری این جلسات آموزشی می تواند در تداوم زندگی زوجین بویژه در ماهها و سالهای نخست زندگی مشترک موثر باشد .
کمیلی مقدم در بخش دیگری از سخنان خود به کاهش کلاهبرداری ها و جرائم مالی اشاره کرد و تاکید کرد: بخش قابل توجهی از جرائم مالی شهرستان به شهرک کامیونداران مربوط می شد که در این زمینه اقداماتی توسط شورای تامین و دستگاههای خدماتی جهت نظم و نظام یافتن فعالیتهای این شهرک صورت گرفت و تعداد پرونده های مربوط به جرائم مالی این شهرک کاهش یافت .

/خبرنگار:زهرا سهرابی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار