سال اقتصاد مقاومتی نیز به پایان رسید، اما هنوز مسئولان وعده می‌دهند

کرج (پانا) - سال اقتصاد مقاومتی نیز به پایان رسید، اما هنوز مسئولان وعده می‌دهند و دل‌خوش به بازدیدهای کشورهای خارجی هستند.

کد مطلب: ۸۰۷۵۳۰
لینک کوتاه کپی شد
سال اقتصاد مقاومتی نیز به پایان رسید، اما هنوز مسئولان وعده می‌دهند

آیت‌الله محمدمهدی حسینی همدانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کرج بابیان اینکه باید مراقب باشیم در مقابله با مسائل مختلف انصاف داشته باشیم و بی‌گدار به آب نزنیم، گفت: نباید افرادی که به بلا گرفتارشده‌اند را مؤاخذه و سرزنش کرد.

وی افزود: در آستانه ماه رجب قرارگرفته‌ایم که برای استغفار در این ماه بسیار تأکید شده است و برای امان‌نامه گرفتن از خدا در این ماه زمان به‌اندازه کافی وجود دارد.

امام‌جمعه کرج در ادامه بابیان اینکه در ماه رجب روزه گرفتن ثواب بسیار دارد، گفت: با توجه به اینکه سال جدیدی را آغاز می‌کنیم می‌توان ماه رجب را فرصتی برای بخشیده شدن و قرار گرفتن در شرایط توبه ببینیم.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه باید حساب یک سالی که پشت سر گذاشته‌ایم را با خود حساب کنیم، بیان کرد: باید برای بهتر شدن شرایط و تصحیح رفتار خود تلاشش کنیم تا در سال جدید اشتباهات گذشته را تکرار نکنیم.

وی با اشاره به‌روز 29 اسفندماه به‌عنوان روز ملی شدن صنعت نفت، اظهار کرد: در زمان‌های گذشته تا انقلاب استعمال گران همواره برای نفت کشور برنامه‌ها داشتند و سعی می‌کردند با مسؤولین کشور ارتباط بگیرند تا به منافع خود درزمینهٔ سرمایه‌های نفتی ایران برسند.

امام‌جمعه کرج با اشاره به اینکه نخستین قرارداد نفتی در زمان ناصرالدین‌شاه بسته شد، تأکید کرد: پس‌ازآن نیز چندین قرارداد نفتی به امضاء رسید اما هرگز حق مختصر نیز به ایران پرداخت نشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بابیان اینکه باید تجهیزات موردنیاز صنعت نفت در خود ایران ساخته شود، گفت: بسیاری از تجهیزات به کمک نیروهای انسانی در داخل کشور ساخته‌شده و مورداستفاده قرار می‌گیرد، اما موضوعی که باید به انجام برسد این است که جوانان موردحمایت مسئولان قرار گیرند.

خطیب نماز جمعه کرج بابیان اینکه باید نگاه مسئولان به داخل کشور باشد، متذکر شد: باید صنعت جایگزین برای نفت در نظر بگیریم، چراکه جای تأسف دارد با داشتن این حجم از منابع طبیعی هنوز در کشور با مشکلات اقتصادی همراه هستیم.

آیت‌الله حسینی همدانی بیان کرد: سال اقتصاد مقاومتی نیز به پایان رسید، اما هنوز مسئولان وعده می‌دهند و دل‌خوش به بازدیدهای کشورهای خارجی هستند.

وی ادامه داد: تاکنون هیچ آماری درست ارائه نداده‌اند تا به توان به آن استناد کرد و فقط می‌گویند "می‌شود" و "شده است" و دریغ از اقدامی که برای پاسخگویی در روز قیامت داشته باشند.

امام‌جمعه کرج بابیان اینکه امیدواریم در سال آینده شرایط بهتری فراهم شود، گفت: ای‌کاش شام دادن‌ها به مسؤولین و لابی‌گری‌ها باهدف انجام اشتغال و توسعه تولید و از بین بردن تورم و رکود اقتصادی صورت می‌گرفت.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به حمله به سفارت ایران در انگلستان، تأکید کرد: آمریکا و انگلیس دشمنان قدیمی و کهنه‌کار ایران هستند که امروزه سعی دارند با نیروهای واسط به اهداف خود برسند اما متأسفانه بازهم با برخورد قاطع از سوی مسئولان ما مواجه نشدند و این روند قابل‌قبول نیست.

وی در ادامه خطاب به مسئولان یادآور شد: مسئولان نباید در درک شرایط و مسائل از مردم عقب بمانند و باید محکم و قطع پاسخ دشمنان را بدهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار