شهردار کرج مطرح کرد؛

250 میلیارد تومان صرف پروژه های سال 96 شد

کرج (پانا) - شهردار کرج، از صرف 250 میلیارد تومان بودجه برای اتمام پروژه های مدیریت شهری در سال جاری خبر داد.

کد مطلب: ۸۰۷۵۲۵
لینک کوتاه کپی شد
250 میلیارد تومان صرف پروژه های سال 96 شد

به گزارش خبرنگار پانا از البرز اصغر نصیری، در آیین بهره برداری از فاز 3 بلوار ماهان- ناصربخت که پیش از ظهر امروز با حضور، ارتقایی؛ معاون امور هماهنگی استاندار البرز،سرهنگ شریفی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان، شفقی؛ فرماندار ویژه کرج، اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار کرج، مدیران مناطق 10 گانه و روسای سازمان های تابعه شهرداری کرج و شهروندان برگزار شد، این خبر را اعلام کرد و گفت: مهم ترین اصلی که مدیریت شهری درسال جاری به آن توجه ویژه داشته، توسعه زیرساخت های حمل و نقل عمومی بوده است.

وی با اشاره به اینکه کرج با 140 کیلومتر مربع وسعت و 650 کیلومتر معبر، 750 هزار خودروی ثبت شده دارد، عنوان کرد: طبق استانداردهای اولیه، سطح معابر این کلانشهر برای تردد 350 هزار خودرو گنجایش دارد و هنوز از استانداردها فاصله داریم.

وی تاکید کرد: باید با عملکردی مطلوب این فاصله را به حداقل برسانیم.

این مسئول در تشریح آمار تردد خودروهای عبوری از کرج، بیان کرد: 220 هزار خودرو از آزادراه تهران - کرج، 80 هزار خودرو از جاده قدیم و حدود 90 هزار خودرو از پل حصارک تردد می کنند که این امر موجب ایجاد ترافیک در راه های مواصلاتی شده است.

نصیری اضافه کرد: مقرر شده با اتصال خط 6 تهران به خط 2 کرج مردم را به استفاده از مترو ترغیب و در کاهش ترافیک نقشی جدی داشته باشیم.

شهردار کرج، عدم تناسب معابر و تسهیلات ترافیکی و ناوگان حمل و نقل عمومی در کرج را دغدغه اصلی مجموعه مدیریت شهری کرج خواند و افزود: ساماندهی مباحث ترافیکی در کوتاه مدت و برنامه ریزی برای رفع این معضل در دراز مدت از آغاز فعالیت شورای پنجم در دستور کار قرار گرفته است.

وی راه اندازی مجدد عملیات احداث خط 2 متروی کرج را از تاکیدات شورای پنجم خواند و افزود: راه اندازی خط 2 نزدیک به یک ماه است که آغاز شده و ظرفیت کاری در این خط، بعد از تعطیلات سال به دو برابر افزایش پیدا می کند.

نصیری در ادامه ضمن تشکر از دادستان، مسئولان قضایی و سرم سازی در بهره برداری از فاز 3 بلوار ماهان - ناصربخت، گفت: با توجه به ضرورت ارج نهادن به خانواده شهدا این بلوار با نام شهید ناصر بخت نام گذاری شد و امید است با تحولی که در دسترسی ها ایجاد می کند، موجب رفع ترافیک و نابسامانی های حمل و نقل در این مسیر باشیم.

شهردار کرج در ادامه رویکرد مجموعه مدیریت شهری در سال 97 را توسعه محلات برشمرد و افزود: ایجاد تعادل خدمت رسانی در تمامی محلات و توسعه زیرساخت های خدماتی در محله های کم برخوردار در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته و سال آتی شاهد تحولی عظیم در این زمینه خواهیم بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار