یازدهمین کمیسیون مشترک برجام در وین برگزار شد

تهران (پانا) - یازدهمین کمیسیون مشترک برجام در وین با حضور سید عباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه در حالی برگزار شد که وزیر امور خارجه آمریکا تنها چند روز پیش از آغاز این کمیسیون برکنار شد.

کد مطلب: ۸۰۷۵۱۰
لینک کوتاه کپی شد
یازدهمین کمیسیون مشترک برجام در وین برگزار شد

سمیرا امیر چخماقی_ کمیسیون مشترک برجام به ریاست سید عباس عراقچی و هلگا اشمید، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و با حضور هیأت های آمریکا، روسیه، چین، فرانسه، انگلیس و آلمان برگزار می شود.

کمیسیون مشترک برجام بر اساس توافق مشترک هسته ای هر چند ماه یک بار با حضور همه اعضا برگزار می شود تا روند اجرای برجام مورد بررسی قرار گیرد.

سید عباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه شب گذشته در حالی که دیدارهای دوجانبه ای در وین انجام داده بود درباره این کمسیون گفت:«این بار بحث ما در کمیسیون مشترک بطور مشخص بر موضوع رفع تحریم ها و بدعهدی ها و تعلل ها و حتی مشخصا نقض تعهدات انجام شده توسط دولت آمریکا ، متمرکز خواهد بود و هیات ایرانی موارد مشخص نقض برجام توسط آمریکا را در کمیسیون مشترک ارائه خواهد کرد.»

وی خاطرنشان کرد: «کمیسیون مشترک دارای گروه های کاری مختلف است و روز گذشته (چهارشنبه) گروه کاری رفع تحریم ها تشکیل جلسه داد و بصورت ریز و مفصل همه مواردی که توسط آمریکا یا دیگران در چهارچوب برجام مورد نقض یا تاخیر واقع شده است را برشمردیم و این ها در گروه کاری بررسی شده و گزارش گروه کاری در کمیسیون مشترک ارائه خواهد شد.
وی افزود: این گزارش را هم طرف مقابل و هم طرف ایرانی ارائه خواهد داد. ما برداشت های خودمان را ارائه خواهیم داد و انتظار داریم که کمیسیون مشترک درخصوص این موارد نقض موضع خودش را بیان کند.»

عراقچی افزود: «در این دیدارها مشورت های نزدیکی داشتیم و شرایط را تشریح کردیم تحولاتی که در پیش است تحولات چندان آسانی نخواهد بود ضرب‌الاجلی که آقای ترامپ تعیین کرده است مسلما برخلاف تعهدات آمریکا است چون ایجاد فضای نگرانی و تردید درباره اینکه پس از این ضرب‌الاجل چه شرایطی پیش خواهد آمد، طبعا باعث عدم اجرای موفقیت آمیز برجام در زمان کنونی می شود و این از نظر ما نقض روشن برجام است.»

وی افزود: «این ها مواردی بوده که در دیدارهای دوجانبه مطرح کردیم و در دیدارهای بعدی نیز مطرح خواهیم کرد و امیدواریم که در مجموعه کمیسیون مشترک بتوانیم به یک تفاهم و درک مشترک نسبت به شرایط جاری برسیم. »

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار