حوزه علمیه انقلابی، جنگ نرم را رها نمی کند

تربت جام (مشهد) - استاد حوزه و دانشگاه خراسان رضوی گفت: حوزه علمیه در جنگ سخت حضور پرشوری داشته است و امروز در جنگ نرم حوزه انقلابی و میدان را خالی نمی کند.

کد مطلب: ۸۰۷۳۹۹
لینک کوتاه کپی شد
حوزه علمیه انقلابی، جنگ نرم را رها نمی کند

یادواره هشت شهید روحانی حوزه علمیه مهدیه تربت جام باحضور امام جمعه، خانواده شهدا و ایثارگران، طلاب، فرمانده هان و پرسنل نیروهای انتظامی و نظامی و قشرهای مختلف مردم شیعه و اهل سنت در محل مسجد و حوزه علمیه مهدیه این شهر با شکوه خاصی برگزار شد.

دراین محفل معنوی پس از اجرای نوحه سرایی، مداحی ،پخش نماهنگ دفاع مقدس و رونمایی از کتاب "مرد" خاطرات شهید احمد متوسلیان حجت الاسلام مرتضی دهشت استاد حوزه و دانشگاه خراسان رضوی با اشاره به کلید واژه های معرفتی شهدا گفت: شهدای روحانی به فرمان امام لبیک گفتند و پیشگامان حضور شدند و رتبه اول رادر دفاع مقدس به لحاظ جمعیتی بدست آوردند.

حجت الاسلام دهشت با اشاره به سبک زندگی شهدا افزود: در لحظه های حساس تصمیم درست گرفتن ممکن نیست مگر فرد دارای بصیرت باشد تا در پیچ های سخت زندگی منحرف نشود.

وی ادامه داد: شهدا با بصیرت و درک درستی که از دین، نظام، ناموس، باورهاو فرهنگ شهادت طلبی داشتند رسالت خود را به خوبی انجام داده و حق مطلب را ادا کردند و امروز مسئولیت پاسبانی از این میراث گرانقدر شهیدان برعهده ما می باشد.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به نقش روحانیت در تمام عرصه های زندگی فردی و اجتماعی تصریح کرد: فضای جامعه بشری تغییرات بسیار داشته و امروز جنگ در میدان های گذشته نیست و سبک آن تغییر کرده و لازم است حوزه های انقلابی به جریان جنگ نرم ورود جدی تری داشته باشند.

حجت الاسلام دهشت با اشاره به شهدای بسیار روحانیت خاطرنشان کرد: حضور روحانیت در دفاع مقس چشمگیر بود و امروز حوزه های علمیه وظیفه خطیر و انقلابی دارند و امروز کار طلاب سخت تر شده که لازم است همانند گذشته که در جنگ سخت شرکت کردند،در مقابله با جنگ نرم با قدرت نرم آماده دفاع از اسلام و انقلاب باشند.

وی با اشاره به اهداف پنهان و آشکار دشمن برای دشمنی با جمهوری اسلامی یادآور شد: هدف دشمن بعوض کردن باورهای دینی و انقلابی مردم است که با معرفی، توسعه و ترویج سیره شهدا در بین جوانان می توانیم با آنها مقابل به مثل کنیم.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره فرهنگ استقلال طلیی و آزادی خواهی در میان شهیدان تاکید کرد: شهدا با نثار جان و روحیه توسلی که داشتند به ما یاد دادند که انقلاب اسلامی صاحب دارد و دشمن نادان همیشه به کاهدان زده است.

حجت الاسلام دهشت عنوان کرد: منیت و آسایش امروز مدیون شهدا هستیم، آنان قامت خم کردند تا ما راست قامت بمانیم وبرای جامعه امروز لازم است یاد وخاطره شهدای عزیز زنده بماند و شهدای روحانی در حقیقت استاد اخلاق و احسان هستند.

وی بیان داشت: بحث شهید و شهادت در حال حاضر کافی نیست و باید بعنوان یک باور و فرهنگ در جامعه مطرح شود و شهدا با خون خود نائب زمان خود را یاری کردند.

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه تاکید کرد: این یادواره ها باید باعث رفتار سازی شود و ما را به سبک زندگی و اقتصاد مقاومتی نزدیک و عملیاتی تا با تقویت باورهای مردم پایبندی به ارزشهای اسلامی ممکن شود و نسل جوان شهدا را الگو بدانند و این امر با زنده نگه داشتن شهدا که کمتر از شهادت نیست محقق می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار