شهردار اردبیل:

فعالیت های شهرداری مصداق تحقق اقتصاد مقاومتی است

اردبیل (پانا) - شهردار اردبیل گفت: فعالیت‌های شهرداری اردبیل مصداق کاملی از تحقق اقتصاد مقاومتی است که ابعاد آن را به عینه می‌بینیم.

کد مطلب: ۸۰۷۳۷۵
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت های شهرداری مصداق تحقق اقتصاد مقاومتی است

حمید لطف‌اللهیان در آخرین جلسه رسمی شورای شهر اردبیل در سالجاری اظهار کرد: از اعضای شورای شهر، معاونین، مدیران و روسای سازمان‌های شهرداری، مدیران ارشد استان که ما را در عملیاتی کردن برنامه‌های سال 96 و بررسی بودجه 97 کمک و همراهی کردند قدردانی می‌کنیم و بر این باوریم این همگرایی زمینه و بستر خوبی را فراهم کرده تا کارهای اساسی و زیربنایی در سطح شهر انجام شود.
وی خاطرنشان کرد: ما در روزهای پایانی سال با تلاش همه پرسنل تلاشگر شهرداری سعی می‌کنیم تا خدمات مناسب و رضایت‌بخشی را در حوزه‌های مختلف ارائه کنیم که جا دارد در فراهم کردن این بستر مناسب از نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، استاندار سابق و فعلی، فرماندار و اعضای
شورای دور چهارم و پنجم قدردانی کرده و خود را خادم مردم بدانیم.
شهردار اردبیل ادامه داد: بودجه 97 شهرداری با کمترین تغییرات آن هم به نفع شهروندان به تصویب شورای شهر رسید که بودجه سال آینده نیز همانند بودجه چند سال اخیر از جامعیت و شفافیت برخوردار بوده و قابلیت کنترل و نظارت بیشتر را دارد.
لطف‌اللهیان توجه جدی به حوزه جذب سرمایه‌گذاری‌ها و اهتمام جدی به بهبود روش‌ها و شیوه‌ها را در کنار اصلاح مکانیزم امور و تقویت برنامه‌ریزی‌‌ها یادآور شد و بیان کرد: به رغم آنکه در بودجه سال آینده یک منطقه به مناطق شهرداری اردبیل افزوده شده ولی هیچگونه افزایشی را در هزینه‌های جاری شاهد نیستیم و هدف ما بیشتر سهولت دسترسی مردم به خدمات شهرداری بوده به طوری که ما با کاهش هزینه‌های جاری از 32 درصد به 31 درصد در سالجاری روبرو هستیم.
وی این کاهش هزینه‌ها و در نقطه مقابل افزایش عملکرد و کارآمدی را در کنار سهولت دسترسی مردم به خدمات شهرداری مصداق بارز اقتصاد مقاومتی بیان کرد و گفت: مجموعه شهرداری اردبیل به شکل جهادی و با بهبود روش‌ها و شیوه‌های تاثیرگذار سعی دارد تا بتواند اهداف مهم را در حوزه خدمات‌رسانی عینیت بخشد.
شهردار اردبیل افزود: ادبیات ما در مدیریت شهری توجه به جنبه‌های انسان‌محوری و اجتماعی و فرهنگی پروژه‌های عمرانی است چرا که معتقدیم توجه به این حوزه می‌تواند ما را در اجرای پروژه‌های عمرانی با کیفیت و مطلوبیت کمک کند.
لطف‌اللهیان‌ تصریح کرد: در بودجه سال آینده سعی کردیم بودجه عمرانی مناطق کم برخوردار را افزایش داده و به بهبود خدمات و کاهش هزینه‌های جاری کمک کنیم به طوری که بودجه از جامعیت و شفافیت و قابلیت کنترل بیشتری برخودار خواهد بود.
وی بیان کرد: ما تاکنون 100 میلیارد تومان پروژه سرمایه‌گذاری را در شهر اردبیل اجرا کردیم و برای سال آینده نیز قصد داریم 100 میلیارد تومان پروژه سرمایه‌گذاری و مشارکتی را به انجام برسانیم.
شهردار اردبیل تکمیل پروژه‌های نیمه تمام را به همراه اجرای برنامه‌های بانشاط اجتماعی برای مردم و توجه به رفاه شهروندان را در قالب گفتمان توسعه محوری و انسان‌محوری یادآور شد و گفت: امیدواریم بر همین مدار بتوانیم برای شهروندان خدمات کیفی‌تر و مطلوب‌تری را به ارمغان بیاوریم.
لطف‌اللهیان‌ با تاکید بر موضوع تملک و افزایش ذخایر شهری از تصویب و اجرای طرح تفصیلی شهر اردبیل در سال آینده خبر داد و بیان کرد: امیدواریم این طرح فرصتی را فراهم کند تا بر مدار علمی و اصولی بتوانیم برنامه‌ریزی‌هایی را انجام دهیم که به یقین این حرکت سبب خواهد شد تا نگاه توسعه‌ای به شکل اساسی و اصولی مورد توجه قرار گیرد.
وی بهسازی و بازسازی بافت فرسوده، توجه به مناطق کم برخوردار و همچنین توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی را از اهم برنامه‌ها و راهبرد بودجه 97 اعلام و اظهار کرد: قرار است برای هر واحد احداثی در مناطق بافت فرسوده 700 میلیون تومان از بابت صدور پروانه تخفیف ارائه شده و در هر پنج منطقه شهری سعی‌مان بر این است تا این ساخت و سازهای مناسب و باکیفیت به انجام برسد.
شهردار اردبیل خاطرنشان کرد: در این روزهای پایانی سال 99 درصد حقوق و دستمزد کارگران و کارکنان شهرداری به همراه پرداخت بخشی از مطالبات پیمانکاران به انجام رسیده و این فرآیند در چند روز آینده ادامه خواهد داشت.
لطف‌اللهیان‌ بیان کرد: برای مجموعه شهرداری تعطیلی بی‌معناست و با تدارک کشیک‌های ایام تعطیلات نوروزی سعی داریم در همه بخش‌ها به ویِژه حوزه آتش‌نشانی و تجهیزات ایمنی به یاری و کمک آسیب‌دیدگان احتمالی بشتابیم.
وی اضافه کرد: در سال آینده اجرای پروژه‌ها با محوریت اقدامات پژوهشی و تحقیقاتی محور اصلی قرار می‌گیرد به طوری که مرکز مطالعات و پژوهش شهرداری نیز سال آینده راه‌اندازی می‌شود تا ما بتوانیم از توان علمی دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی در این حوزه به ویژه مدیریت مطلوب شهری استفاده کنیم.
شهردار اردبیل اظهار کرد: ما در برابر کاستی‌ها و کوتاهی‌های احتمالی سر تعظیم در برابر این مردم فرود می‌آوریم و ما با روحیه جهادی و ایثارگرانه سعی می‌کنیم تا رفاه و آسایش را برای مردم به ارمغان آوریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار