برگزاری اولین نشست چهارجانبه ایران، ترکیه، گرجستان و آذربایجان

تهران (پانا) - وزیر امور خارجه کشورمان از برگزاری نشست چهارجانبه بین کشورهای ایران، ترکیه، گرجستان و آذربایجان خبرداد.

کد مطلب: ۸۰۷۳۶۳
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری اولین نشست چهارجانبه ایران، ترکیه، گرجستان و آذربایجان

محمد جواد ظریف در بدو ورود به باکو در تشریج اهداف سفر خو به باکو، اظهار کرد: ما می‌توانیم همکاری‌های متعددی در حوزه انرژی و ترانزیت به صورت چهار جانبه با گرجستان داشته باشیم. این اولین بار است که گرجستان نیز به مجموعه جمهوری اسلامی ایران، ترکیه و آذربایجان پیوسته است.

وزیر امور خارجه کشورمان یادآور شد: قصد داریم با رییس‌جمهور آذربایجان گفت‌وگو کنیم، همکاری‌های بسیار خوبی دو کشور در حوزه‌های مختلف دارند. همچنین اولین جلسه چهار جانبه ما با آذربایجان، ترکیه و گرجستان برگزار خواهد شد.

وی در همچین بیان کرد: ما قبلا با آذربایجان و ترکیه جلسه سه‌جانبه داشته‌ایم و چندین جلسه سه جانبه تشکیل شد و این اولین بار است که گرجستان نیز به این مجموعه می‌پیوندد.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان خاطرنشان کرد: ما همکاری‌های متعددی در حوزه انرژی و ترانزیت به صورت چهار جانبه با گرجستان می‌توانیم داشته باشیم همان‌طور که همکاری‌های دو جانبه خوبی با گرجستان نیز داشتیم. این‌گونه همکاری‌های چند جانبه اقدام مهمی است که هم در جهت سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران برای داشتن یک منطقه قوی است و هم در جهت توسعه اقتصادی منطقه و همچنین همکاری گسترده‌تر در سطح منطقه‌ای.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار