استاندار قزوین:

خدمتگزاری به ایثارگران توفیق بزرگی است

استاندار قزوین گفت: خدمتگزاری به خانواده‌های شهدا و ایثارگران افتخار و توفیق بزرگی است.

کد مطلب: ۸۰۷۳۴۵
لینک کوتاه کپی شد
خدمتگزاری به ایثارگران توفیق بزرگی است

قزوین(پانا)، به مناسبت 22 اسفند، سالروز تاسیس بنیاد و روز بزرگداشت شهدا، غلامرضا حقایق‌پور مدیرکل و کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین با عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین دیدار کردند.
در این دیدار، استاندار قزوین با اشاره به اینکه 22 اسفند سال 58 به فرمان امام خمینی(س) بنیاد شهید تاسیس شده است، گفت: یکی از اقدامات موثر امام راحل نهادسازی بود و نهادهای مختلفی که نیاز جامعه بود از جمله بنیاد شهید را ایجاد کرد.
وی افزود: افتخار و توفیق بزرگی است که شما کارکنان بنیاد خدمتگزاران کسانی هستید که عزیزان‌شان در راه پیروزی و حفظ انقلاب اسلامی، جان خود را فدا کردند یا به درجه‌ی جانبازی نایل آمده و یا به اسارت دشمن در آمدند.
زاهدی افزود: بعد از انقلاب اسلامی افرادی در دستگاه‌های مختلف مشغول به فعالیت شدند ولی کارکنانی که در بنیاد شهید و امور ایثارگران هستند نعمت بزرگی نصیب‌شان شده زیرا به خانواده‌های شهدا و ایثارگران خدمت می‌کنند و باید قدر آن را بدانند.
استاندار قزوین گفت: هیچ قشری را نمی‌توانیم با خانواده‌های شهدا و ایثارگران مقایسه کنیم زیرا آنها بزرگترین سرمایه‌ی خود را فدای اسلام کردند و در برپایی و حفظ انقلاب اسلامی زحمات بسیاری را متحمل شدند.
این مسوول افزود: بر همین اساس وظیفه‌ی سنگینی بر دوش ما مسوولان است به ویژه شما کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران که مستقیم به این قشر معظم جامعه خدمت‌رسانی می‌کنید.
وی به دیدار با خانواده‌های شهدا و ایثارگران اشاره کرد و گفت: در دیدارها مشاهده می‌کنیم که این خانواده‌ها دارای عزت نفس هستند و هیچ توقعی از نظام ندارند که همین بسیار ارزشمند است.
زاهدی با اشاره به اینکه برخی افراد انتقاد دارند که چرا به خانواده‌های شهدا و ایثارگران توجه ویژه‌ای می‌شود، گفت: در همه جای دنیا مسوولان با هر تفکری برای افرادی که در راه کشور کشته می‌شوند جایگاه خاصی قایل هستند و خدمات مناسبی را به آنها ارایه می‌دهند.
استاندار قزوین افزود: اگر به اطراف کشورمان نگاه کنیم کشور ما امن‌ترین است و این نعمت بزرگ را مدیون ایثارگری‌های شهدا و جانبازان هستیم به همین دلیل مردم ما همواره باید قدردان آنها باشند.
این مسوول گفت: مردم ما در طول انقلاب و هشت سال دفاع مقدس مقاومت و استقامت کردند تا توانستند دشمنان اسلام را نابود و امنیت و آرامش را در کشور برپا کنند.
وی افزود: آنچه در انقلاب اسلامی اتفاق افتاده و حماسه‌هایی که خلق شده در دنیا بی‌سابقه است و نباید براحتی از آنها عبور کنیم.
در ادامه جلسه، حقایق‌پور گفت: مهمترین چالش که بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین را رنج می‌دهد نگاه صنفی برخی از مسوولان دستگاه‌های اجرایی به این نهاد است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین افزود: متاسفانه برخی از حقوق‌دانان و مسوولان دستگاه‌ها برای رفع مشکلات خانواده‌های شهدا و ایثارگران اقدامی انجام نمی‌دهند و آنها را به بنیاد راهنمایی می‌کنند.
وی با بیان اینکه ایثارگران حق بزرگی بر گردن ما دارند، گفت: نگاه خدمت‌رسانی به خانواده‌های شهدا و ایثارگران باید تغییر پیدا کند زیرا همه مسوولان موظف به رفع مشکلات آنها هستند و باید وظایف خود را طبق قوانین انجام دهند.
این مسوول با اشاره به اینکه قوانین مختلفی وجود دارد، گفت: متاسفانه در مرحله‌ی اجرا برخی از قوانین اجرا نمی‌شود و همین موجب نارضایتی جامعه ایثارگران می‌شود.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین افزود: همه مسوولان باید بدانند علاوه بر مسوولیت قانونی، وظیفه‌ی شرعی، اخلاقی و انسانی دارند که به خانواده‌ای شهدا و ایثارگران خدمت ارایه دهند.
حقایق‌پور گفت: عدم اجرای قوانین در برخی از دستگاه‌ها از مهمترین مشکلات ماست که عنایت و توجه ویژه‌ی شما استاندار محترم را برای رفع این مشکل می‌طلبد.
وی مطالبی در خصوص مشکلات اشتغال و مسکن بیان نمود و در ادامه عملکرد یکساله بنیاد را تشریح کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار