مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی تاکید کرد:

لزوم معرفی شهدا به عنوان الگوهای عملی و رفتاری

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در همایش علمی،پژوهشی شهدای فرهنگی و دانش آموز شهرستان گناباد گفت:باید تلاش کنیم شهدا را به عنوان الگوهای عملی و رفتاری به جوانان معرفی کنیم.

کد مطلب: ۸۰۷۲۷۷
لینک کوتاه کپی شد
لزوم  معرفی شهدا به عنوان الگوهای عملی و رفتاری

به گزارش خبرنگار پانا از خراسان رضوی قاسمعلی خدابنده مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در نخستین همایش علمی ،پژوهشی شهدای فرهنگی و دانش آموز شهرستان گناباد عنوان کرد: این دست برنامه ها در راستای تحقق برنامه های آموزش و پرورش استان در جهت تعمیق و توسعه ارزش های انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس است.

وی افزود: واژگان شهید و شهادت در فرهنگ اسلامی ما دارای بار ارزشی بسیار زیادی است و در طول تاریخ تشیع هر گاه انحرافی رخ داده است مردانی با نثار خون خود از این انحراف جلوگیری کرده اند و در انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس نیز جوانان برومندی تقدیم شدند که امروز امنیت ، استقلال ، عزت و آزادیمان را مدیون خون این شهیدان هستیم.

خدابنده در ادامه بر لزوم معرفی شهیدان به عنوان الگوهای رفتاری و عملی تاکید کرد و افزود:شهیدان ما در عهدی که با خدا بستد پایبند بودند و این پایبندی به حدی بود که جان خود را در راه ارزش های انقلاب هدیه کردند و عده ای هم ماندند تا هم پیام شهدا را منتقل سازند و هم درصورت لزوم بار دیگر در این راه ایثارگرانه گام بردارند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی توسعه فرهنگ ایثار و شهادت را جزو برنامه های اولویت آموزش و پرورش استان خواند و تاکید کرد:زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان از بابت فرهنگ سازی برای دانش آموزان بسیار موثر است چرا که باعث نهادینه سازی ارزش های انقلابی در آنان می گردد و ما مفتخریم که در آموزش و پرورش خراسان رضوی هر ساله میزبان صدها یادواره شهیدان هستیم که با مشارکت خود دانش آموزان انجام می پذیرد.

قابل ذکر است در این همایش که با حضور معاون فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد از خانواده های شهدای فرهنگی و دانش آموز شهرستان گناباد تجلیل به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار