استاندار یزد:

نعمت علم و ادب بالاترین نعمت پس از آفرینش خلقت است

یزد(پانا)- استاندار یزد روز چهارشنبه 23 اسفندماه در نشست کتاب‌خوان شعر استان گفت: بالاترین نعمت پس از آفرینش خلقت و عالم و آدم نعمت علم و ادب و خواندن و نوشتن است.

کد مطلب: ۸۰۷۲۷۴
لینک کوتاه کپی شد
نعمت علم و ادب بالاترین نعمت پس از آفرینش خلقت است

«محمود زمانی قمی» ضمن اشاره به فلسفه آفرینش و خلقت انسان‌ها به‌عنوان اشرف مخلوقات، بیان کرد: بالاترین نعمت پس از آفرینش خلقت و عالم و آدم نعمت علم و ادب و خواندن و نوشتن است.
استاندار یزد ادامه داد: هیچ موضوعی را در عالم هستی بالاتر، بزرگ‌تر و پر منزلت تر از علم، قلم، آموختن و آموزش دادن نداریم و بنابراین جایگاه این نشست و محفل صیانت از بزرگ‌ترین نعمت خداوند پس از ایجاد عالم و آدم است.
زمانی قمی گفت: هیچ رخداد و اثر بزرگی را در کشور نتوانسته‌ایم حفظ کنیم مگر آنکه هنر را به خدمت گرفته‌ایم و در بین شاخه‌های هنری که همه باارزش هستند زبان شعر گویاتر از دیگر زبان‌های هنری است.
وی افزود: طبیعی است که اگر می‌خواهیم تمدن و فرهنگ غنی ایران اسلامی را به نسل جوان و دیگر کشورها منتقل کنیم این مهم با زبان شعر تأثیرگذارتر و ماندگارتر است.
استاندار یزد در پایان سخنان خود اظهار امیدواری کرد: زبان هنر و شعر بتواند از ارزش‌ها و داشته‌های عظیم و همیشه جاویدان ایران صیانت و حفاظت کند همان‌طور که ارزش‌های پس از استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران و به‌ویژه دفاع مقدس با زبان شعر و هنر ماندنی شده و خواهد شد.
در ابتدای نشست شعر کتاب‌خوان، استاندار یزد از بخش‌های مختلف کتابخانه عمومی «دکتر محمدجوادی» بازدید کرد و کارت عضویت این کتابخانه به استاندار اهدا شد و با اهدای لوح تقدیر و تندیس از برگزیدگان این نشست تجلیل گردید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار