چالش انتخاب یا انتصاب مدیران مدارس

تهران (پانا) - با توجه به مطلب مندرج در روزنامه جام جم، در تاریخ 21 اسفندماه 96 با عنوان «چالش انتخاب یا انتصاب مدیران مدارس» پاسخی از سوی معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش عنوان شد.

کد مطلب: ۸۰۷۲۳۹
لینک کوتاه کپی شد
چالش انتخاب یا انتصاب مدیران مدارس

به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، متن جوابیه به شرح زیر است:

وزارت آموزش و پرورش وظیفه سیاست گذاری برنامه های مختلف از جمله انتخاب و انتصاب مدیران را بر عهده دارد. لذا در قالب بخشنامه ای سیاست ها و رویه کار را به مناطق آموزش و پرورش ابلاغ کرده است.

در این بخشنامه امتیازات در سه محور سوابق پرسنلی و عملکرد(200 امتیاز) ، آزمون (200 امتیاز) و مصاحبه (400 امتیاز) در نظر گرفته شده است. نظر به اینکه مدیر مدرسه باید در زمینه مدیریتی ، آموزشی، فرهنگی ، مالی و ... تسلط کافی داشته باشد امتیاز بخش مصاحبه پیش بینی شده است . مصاحبه علمی و تخصصی بهترین روش تشخیص شایسته محوری است.

زمانی یک مدیر در مدرسه‌‌ای موفق خواهد بود که حداقل 4 سال در مدرسه مدیریت کند و این شرط بسیار مهمی است که در این بخشنامه لحاظ شده است. چون هدف ما اداره درست مدرسه ، رضایت همکاران و اولیا و ارتقای کیفیت مدرسه می باشد.

این دستورالعمل بصورت آزمایشی در مناطق مرکزی استان ها اجرا می شود. در عین حال اعلام شده است در سال جاری مدیرآموزگار براساس بخشنامه های قبلی انتخاب شوند.

مدیران مدارس غیردولتی براساس این دستورالعمل انتخاب نمی شوند.

کمیته انتخاب و انتصاب در هر یک از مناطق تشکیل شده است و همه اختیارات قانونی هم به آن کمیته داده شده است تا با توجه به شرایط مناطق تصمیمات لازم را اتخاذ کنند . اما بهره گیری از سامانه و انتخاب مدیر شایسته، براساس مراحل ذکر شده در جهت بهبود کیفیت مدارس هدف اصلی این دستورالعمل است که به لطف الهی با رضایت کامل همکاران فرهنگی و مسئولین ادارات آموزش و پرورش مناطق ادارات کل استانها روبرو شده است .

در زمینه حذف آزمون های زائد، براساس وظایف قانونی این شورا انجام شده و شامل تمام مدارس می باشد.

خواهشمنداست طبق قانون مطبوعات و رسانه ها نسبت به درج جوابیه این مرکز در همان صفحه و با همان قلم اقدام لازم صورت گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار