جوابیه معاونت پشتیبانی آموزش و پرورش به موضوعی درباره بیمه فرهنگیان

تهران (پانا) - با توجه به مطلب مندرج در روزنامه ایران در تاریخ 18 اسفندماه 96 با عنوان «داستان پر آب چشم بیمه فرهنگیان» پاسخ معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش موارد ذیل را جهت تنویر افکار عمومی عنوان شد.

کد مطلب: ۸۰۷۲۳۵
لینک کوتاه کپی شد
جوابیه معاونت پشتیبانی آموزش و پرورش به موضوعی درباره بیمه فرهنگیان

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش، متن جوابیه به شرح زیر است:

از آنجائی که تعداد متقاضیان خرید بیمه منازل مسکونی در مقابل زلزله و آتش سوزی نامشخص می باشد، لذا برگزاری مناقصه به عنوان تشریفات قانونی، فاقد وجاهت بوده، بنابراین استعلام قیمت شفاف ترین رویکرد انتخاب شرکت بیمه گر در فرآیند مذکور بوده که کاملاً توسط وزارتخانه رعایت گردیده است.

وزارت متبوع برای خرید پوشش بیمه های زلزله، آتش سوزی و خطرات تبعی از 16 شرکت واجد شرایط و مورد تأیید بیمه مرکزی، استعلام قیمت نموده که در این فرایند استعلام، 9 شرکت بیمه گر نسبت به تکمیل و ارسال فرم های استعلام بها، اقدام و نرخ های فنی و کارشناسی خود را به وزارتخانه اعلام نمودند.

از بین 9 شرکت بیمه گر با توجه به نرخ پائین و توانگری سطح یک، شرکت مجری، مشخص و مقدمات عقد تفاهم نامه با شرکت مربوطه در حال پی گیری است.

معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی، چهار طرح متنوع را با سقف تعهدات مختلف نظیر: 50 میلیون تومان، 93 میلیون تومان، 135 میلیون و پانصدهزار تومان و 179 میلیون تومان را به صورت کاملاً اختیاری، مطرح تا همکاران متقاضی با طیب خاطر و در صورت رضایت یکی از طرح های مذکور را برگزینند.

مزید اطلاع تاکنون هیچ بخشنامه‌ای دال بر اجباری بودن بیمه منزل مسکونی فرهنگیان از طرف معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی و ادارات کل زیرمجموعه این معاونت صادر نگردیده و صرفاً بعد از رعایت تشریفات و الزامات قانونی ودر راستای حمایت و پشتیبانی از فرهنگیان عزیز، طرح های مذکور را به صورت کاملاً اختیاری، ابلاغ خواهد کرد.

پرداخت اقساطی جهت خرید پوشش‌های بیمه منازل و اثاثیه فرهنگیان طی 9 ماه با 3 ماه تنفس از مزایای رفاهی حمایتی طرح مورد اشاره خواهد بود که متأسفانه توسط نگارنده ی مطلب مزبور به هیچکدام از شاخص های این طرح اشاره نشده است.

پرداخت 3 ماه حق بیمه منازل مسکونی فرهنگیان با مشارکت وزارت متبوع از دیگر امتیازات این طرح خواهد بود که باید به آن اشاره نمود.

گفتنی است یکی از ادارات کل استان ها بدون هماهنگی با وزارت متبوع و به دور از استلزامات قانونی در خصوص بیمه منازل مسکونی فرهنگیان به صورت سلیقه‌ای عمل نموده که این موضوع در حال پی گیری است.

خواهشمنداست طبق قانون مطبوعات و رسانه ها نسبت به درج جوابیه این مرکز در آن رسانه اقدام لازم صورت گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار