بدهی بانک شهر یک جا تسویه می شود

کرج (پانا) - شهردار کرج از ارسال لایحه ای به شورا مبنی بر پرداخت یکباره بدهی بانک شهر خبر داد و این اقدام را با هدف کاهش سودتسهیلات دریافتی از این بانک، مطابق با حفظ منافع شهر و شهروندان عنوان کرد.

کد مطلب: ۸۰۷۲۰۶
لینک کوتاه کپی شد
بدهی بانک شهر یک جا تسویه می شود

به گزارش خبرنگار پانا از البرز اصغر نصیری گفت: بدهی شهرداری به بانک شهر باعث شده ماهیانه رقم قابل توجهی از اعتبارات شهرداری کرج به عنوان سود تسهیلات به این بانک پرداخته شود که می توانیم با پرداخت یکباره بدهی ها، بخشی از هزینه های تحمیلی به این دستگاه را کاهش دهیم.

نصیری، با اشاره به اینکه تصمیم مذکور در پی برگزاری جلسات مکرر با مسئولان بانک شهر گرفته شده است، اضافه کرد: پرداخت این بدهی فرصت صرفه جویی بسیار خوبی را برای شهرداری کرج در جهت تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی فراهم می آورد.

این مسئول در بخش دیگری از گفته های خود به موضوع قدر و سهم شهرداری کرج از دولت اشاره کرد و گفت: دولت باید قدر و سهم شهرداری را صورت ماهیانه به این دستگاه پرداخت کند که با توجه به درصد بالای جمعیت کرج، میزان این قدر و سهم باید رقم بیشتری باشد.

وی افزود: از طریق رایزنی و برگزاری جلسات متعدد با وزرا و مسئولین مربوطه، تلاش کرده ایم این رقم را افزایش دهیم.

به گفته شهردار کرج، علاوه بر این، دولت رقم 270 میلیارد تومان از همین محل به شهرداری کرج مقروض است که این امر به صورت کارشناسی و در مرحله بعد از طریق حقوقی و قضایی در حال پیگیری است.

شهردار این کلانشهر به شهروندان اطمینان داد رقم ذکر شده قابل وصول می باشد.

وی، همچنین به راه اندازی کامل اتوماسیون اداری و حذف پرونده های فیزیکی از روی میز کارشناسان و مسئولان این بخش اشاره کرد و این اقدام را به منظور شفاف سازی همه امور شهرسازی و معماری عنوان کرد که در دی ماه سال جاری اجرایی شده است.

این مسئول، با اذعان بر اینکه در صورت صدور مجوز شورای اسلامی شهر، مدیریت شهری کرج برای نخستین بار در کل کشور طرح بازگرداندن پرونده های شهرسازی به صاحبان املاک و پرونده ها را به اجرا درخواهد آورد، از امکان دسترسی همه صاحبان این پرونده ها به تمامی اطلاعات و مدارک شان خبر داد.

به گفته نصیری، تمامی اقدامات ذکر شده با هدف شفاف سازی امور و جلب اعتماد شهروندان به حوزه مدیریت شهری انجام می گیرد.

نصیری در ادامه به راه اندازی دفاتر تسهیل گری نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده نیز اشاره کرد و بیان داشت: غیر از 2 منطقه تمامی مناطق شهری کرج از این دفاتر بهره مند شده اند تا متقاضیان این بخش با کمترین مشکل و دغدغه به پیگیری امور خود بپردازند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار