شاخص بورس 788 افت کرد

تهران (پانا) - شاخص بورس امروز (چهارشنبه) تحت تاثیر بازگشایی نمادهای بانک صادرات و بانک پارسیان که با کاهش شدید بهای سهام این شرکت ها همراه بود، بیش از 788 واحد افت و به جایگاه 95 هزار و 525 واحدی عقب‌نشینی کرد.

کد مطلب: ۸۰۷۲۰۴
لینک کوتاه کپی شد
شاخص بورس  788 افت کرد

به گزارش سازمان بورس، نماد بانک صادرات پس از حدود 20 ماه توقف، امروز بدون محدودیت دامنه نوسان و با استفاده از مکانیزم حراج بازگشایی شد.
این نماد در تیرماه 1395 با انتشار اطلاعیه برگزاری مجمع عمومی متوقف شد، اما به دلیل حاشیه هایی که درباره گزارش‌های مالی آن منتشر شد تاکنون متوقف باقی مانده بود.
همچنین، امروز نماد بانک پارسیان نیز بازگشایی شد؛ این نماد نیز از آبان سال 95 متوقف شده بود.
توقف طولانی این نمادها باعث بلوکه شدن پول سهامداران این شرکت ها شده بود که گلایه‌های سهامداران و کارشناسان را به دنبال داشت.
در معاملات امروز بورس یک میلیارد و 382 میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش 2 هزار و 475 میلیارد ریال در 67 هزار و 572 نوبت خرید و فروش شد.
بررسی شاخص های اصلی بازار سرمایه نشان می دهد شاخص قیمت (وزنی - ارزشی) که در آن ارزش سهام شرکت های بزرگ اثر بیشتری بر شاخص می‌گذارد 251 واحد و شاخص کل (هم وزن) که در آن ارزش و وزن همه شرکت‌های بزرگ و کوچک در محاسبه شاخص کل، یکسان در نظر گرفته می شود، 51 واحد کاهش یافت.
شاخص قیمت (هم وزن) که بیانگر سطح عمومی قیمت سهام شرکت‌های پذیرفته شده در بورس است، 38 واحد و شاخص آزاد شناور که بیانگر آن بخشی از سهام شرکت هاست که قابل معامله در بورس باشد، یک هزار و 33 واحد پایین آمد.
شاخص بازار اول که به شرکت هایی اختصاص دارد که از نظر سرمایه، سودآوری و درصد سهام آزاد شناور شرایط بهتری دارند، 909 واحد پایین کشید، اما شاخص بازار دوم بورس 150 واحد بالا رفت.
گروه بانک‌ها در معاملات امروز صدرنشین بورس شد؛ در این گروه 574 میلیون سهم به ارزش 355 میلیارد ریال داد و ستد شد.
گروه خودرو نیز به ارزش 181 میلیارد ریال و فلزات اساسی به ارزش 100 میلیارد ریال جایگاه‌های بعدی را به خود اختصاص دادند.
در رده چهارم، گروه مواد دارویی با معاملاتی به ارزش 94 میلیارد ریال جای گرفت.
گروه شیمیایی نیز با معاملاتی به ارزش 93 میلیارد ریال رده پنجم را از آن خود کرد.
نمادهای وبصادر (بانک صادرات)، وپارس (بانک پارسیان) و وبملت (بانک ملت) در معاملات امروز با افت خود بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند، اما در مقابل نماد فارس (هلدینگ خلیج فارس) به کمک شاخص آمد و با بیشترین تاثیر منفی مانع افت بیشتر شاخص شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار