علت استعفای شهردار تهران از زبان محسن هاشمی

تهران (پانا) - رئیس شورای شهر تهران می‌گوید آقای نجفی دلیل استعفای خود را مریضی اعلام کرد و گفت البته فشارهای بیرونی بر من بوده اما تنها دلیل استعفایم مریضی بوده است.

کد مطلب: ۸۰۷۱۸۸
لینک کوتاه کپی شد
علت استعفای شهردار تهران از زبان محسن هاشمی

محسن هاشمی در جمع خبرنگاران با اشاره استعفای محمدعلی نجفی شهردار تهران گفت: عصرروز گذشته استعفای دکتر نجفی دریافت و این موضوع امروز بررسی شد.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه شهردار علت استعفای خود را مشکل جدید پزشکی مطرح کرد، کفت: این مشکلات را نمی‌توان علنی کرد.شورا باید درجلسه رسمی خود راجع به این موارد تصمیم بگیرد.

وی افزود: براساس قانون شهردار تا اولین جلسه رسمی باید اداره شهر را انجام دهد تا هیچ مشکلی برای شهروندان پیش نیاید و در اولین جلسه علنی در سال آینده این موضوع را بررسی می‌کنیم. اگر توضحیات قانع کننده بود رأی به قبول استعفا داده شد، سرپرست مشخص می‌شود.

هاشمی در ادامه با بیان اینکه جای نگرانی بری شهروندان نیست چرا که پرسنل به فعالیت ادامه می‌دهند، گفت: علاوه بر این، شورا هم در کنار مردم و شهرداری خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه اعضا هیچ مشکلی با شهردار نداشتند، گفت: شهردار هیچ دلخوری از اعضای شورا نداشت. خیلی از سیاسیون به دیل ماندن در پست خود بیماری خود را پنهان می‌کنند و این کار آقای نجفی صداقت او را اثبات می‌کند.

رئیس شورای شهر تهران همچنین درباره احتمال شهردار شدن خود گفت: به هیچ‌وجه به دنبال شهردار شدند نیستم. در صورت قبول استعفای شهردار، گزینه‌ها معرفی می‌شوند. اینکه رئیس شورا صحبت از افراد کند درست نیست. این موضوع با حضور اعضای شورا بررسی می‌شود. حتی اگر اعضا هم تصمیم بگیرند، من قبول نمی‌کنم شهردار شوم.

وی ادامه داد: پس از استعفای شهردار با آقای جهانگیری به دلیل مشورت با دولت جلسه داشتم. الان نمی‌توانیم نسبت به شهردار بعدی صحبت کنیم زیرا هنوز استعفای شهردار قبول نشده است. ضمن اینکه در جلسات هم اندیشی هیچ تصمیم رسمی گرفته نمی‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار