مروری بر سینمای ایران در آذر ۹۶

درخشش یک فیلم مستند ایرانی در فستیوال‌های بین‌المللی

تهران (پانا) -– جایزه جشنواره راه ابریشم به یک فیلم مستند ایرانی رسید و فیلم «بدون تاریخ، بدون امضا» هم  برنده جایزه بازیگری جشنواره آسیاپاسیفیک شد.

کد مطلب: ۸۰۷۱۸۴
لینک کوتاه کپی شد
درخشش یک فیلم مستند ایرانی در فستیوال‌های بین‌المللی

بعد از درخشش فیلم «بدون تاریخ، بدون امضا» در جشنواره‌های شیکاگو، بریتسلاوا و تسالونیکی، آذرماه در یازدهمین دوره جوایز سینمایی آسیاپاسیفیک که در شهر بریزبان استرالیا برگزار شد، نوید محمدزاده برای بازی در این فیلم به صورت ویژه از سوی هیئت داوران با اهدای یک جایزه مورد تقدیر قرار گرفت. در این مراسم همچنین از دستاورد هنری عباس کیارستمی کارگردان فقید سینمای ایران نیز تقدیر شد.

در بخش جوایز ویژه جشنواره مدیترانه‌ای کن، فیلم‌های «پری دریایی» به کارگردانی محمدرضا عرب جایزه ویژه بهترین فیلم این رویداد سینمایی را از آن خون کرد و فیلم «بچه‌ای با جوراب قرمز» ساخته خداداد جلالی نیز در سه بخش بهترین کارگردانی، بهترین موسیقی متن (ستار اورکی) و بهترین بازیگر زن (سمانه نصری) برگزیده شد. ستار اورکی جایزه ویژه بهترین موسیقی جشنواره مدیترانه‌ای کن را به صورت مشترک برای دو فیلم «پری دریایی» و «بچه‌ای با جوراب قرمز» دریافت کرد.

مستند «رویاهای دم صبح» به کارگردانی مهرداد اسکویی در افتتاحیه جشنواره «اثر زندگی» در فرانسه به روی پرده رفت. این مستند همچنین جایزه بهترین مستند در چهارمین جشنواره بین‌المللی «راه ابریشم» در کشور چین و جایزه بهترین فیلم از جشنواره مستند «TRACES DE VIES» را از آن خود کرد.

فیلم «ناپدید شدن» دو جایزه بهترین فیلم و بهترین بازیگری را در بیست‌وهشتمین جشنواره فیلم سنگاپور از آن خود کرد.

یازدهمین جشنواره سینماحقیقت میزبان جان‌ فرانکو رُزی مستندساز مشهور ایتالیایی بود و این سینماگر داور بخش مسابقه بین‌الملل این جشنواره شد.

فیلم سینمایی «کوپال» به کارگردانی کاظم ملایی در سومین جشنواره فیلم‌های مستقل مونترال کانادا، جایزه بزرگ بهترین فیلم بخش رقابتی بین‌الملل را به خود اختصاص داد. همچنین فیلم کوتاه «مردی که یادش می‌رفت نفس بکشد» ساخته‌ سامان حسین‌پور نیز در بخش بین‌الملل آثار کوتاه جایزه بهترین فیلم را به نام خود ثبت کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار