بررسی استعفای نجفی در جلسه شورای شهر؛ کناره‌گیری شهردار تهران واقعیت داشت

تهران (پانا) - از صبح امروز که خبر استعفای محمدعلی نجفی شهردار تهران به صورت غیررسمی در فضای مجازی منتشر شد، برخی از اعضای شورای شهر این خبر را رد و برخی تأیید کردند اما در نهایت صحت خبر تأیید شد.

کد مطلب: ۸۰۷۱۷۵
لینک کوتاه کپی شد
بررسی استعفای نجفی در جلسه شورای شهر؛ کناره‌گیری  شهردار تهران واقعیت داشت

اندکی پس از بازتاب گسترده خبر استعفا در فضای مجازی و شبکه‌های مجازی، حجت نظری، عضو شورای شهر تهران، در صفحه توئیترخود نوشت: اخبار و شایعات فضای مجازی و زمزمه‌های در گوشی مبنی بر استعفای دکتر نجفی مطرح شده و تماس‌های مکرر با بنده و سایر اعضا گرفته می‌شود. به صراحت چنین رخدادی را تکذیب می‌کنم و امیدوارم شایعه پراکنان سوای منافع شخصی منافع شهر و شهروندان را نیز لحاظ کنند.

همزمان خبرنگار برنا به نقل از محمدعلی نجفی اعلام کرد که استعفای او صحت ندارد.

زهرا نژادبهرام، دیگر عضو شورای شهر تهران، نیز اظهار کرد که چنین استعفایی به هیات رئیسه نیامده است. با وجود این تکذیب‌ها سرانجام مشخص شد که مهم‌ترین موضوع جلسه فوق‌العاده ظهر چهارشنبه شورای شهر بررسی استعفای نجفی است

همزمان با تایید و تکذیب اعضای شورای شهر تهران درباره استعفای نجفی، رحمت‌الله حافظی، عضو پیشین شورای شهر تهران، در واکنش به استعفای شهردار تهران در صفحه توئیتر خود نوشت: مدیر منصوب شهردار سابق مراسم رقص در برج میلاد را تدارک می بیند، شهردار فعلی به دادستانی احضار و سپس با وثیقه آزاد می‌شود و نهایتا استعفا می دهد. با این رفتار ها و چنین عملکردی نیازی به ستون پنجم دشمن نداریم، خودمان تیشه به ریشه‌ها خواهیم زد.

پس از این اخبار محمد علیخانی، عضو شورای شهر تهران، نیز گفت: دکتر نجفی یک عارضه جدید پزشکی را علت استعفای خود اعلام کرده است. اکنون این دلیل برای اعضای شورای شهر محرز شد که البته نمی‌توان تأثیر فشارهای سیاسی را هم کتمان کرد. این در حالی است که عبدالرحیم کرکه‌آبادی مدیرکل دفتر شهردار تهران در این باره گفت: گروه‌هایی بودند که گمان می‌کردند شهردار و تیم جدید شهرداری در باتلاقی که تیم قبلی درست کرده بودند، فرو بروند، اما شهرداری با اقداماتش اکنون از این باتلاق خارج شده است.

مدیرکل دفتر شهردار درباره سرطان پروستات نجفی هم گفت: این آخرین ورژن از شایعات است.

مجید فراهانی، یکی دیگر از اعضای شورای شهر تهران نیز با تایید استعفای نجفی گفت: استعفای آقای نجفی واقعیت داشت و در جلسه غیر رسمی شورای شهر مطرح شد. الان در حال بررسی ابعاد موضوع در جلسه غیر رسمی شورای شهر هستیم.

پس از جلسه فوق‌العاده اعضای شورای شهر که در ساختمان شورای شهر تهران بدون حضور خبرنگاران برگزار شد، شنیده شد پذیرش استعفای شهردار تهران در اولین جلسه رسمی شورای شهر تهران بعد از تعطیلات نوروز انجام می‌شود.

فراهانی با تایید این شنیده‌ها در این باره گفت: تصمیم‌گیری در خصوص شهردار جدید نیازمند زمان است؛ بنابراین اعضای شورا بر ادامه کار شهردار تا انتهای تعطیلات نوروز توافق جمعی دارند و بنا شد استعفا در اولین جلسه رسمی شورای شهر در سال جدید رسما قرائت شود و تصمیم‌گیری قطعی کنیم.

در حالی که قرار بود در جلسه هم‌اندیشی اعضای شورای شهر، محمدعلی نجفی شهردار تهران نیز حضور نداشته باشد اما او در این جلسه حاضر بود.

به دنبال انتشار و تایید خبر استعفای محمدعلی نجفی، رسانه‌ها محسن هاشمی (رئیس شورای شهر تهران)، اسحاق جهانیگری (معاون اول رئیس جمهوری)، پیروز حناچی (معاون شهرسازی فعلی شهردار تهران) و محسن مهر علیزاده (استاندار اصفهان) را به عنوان گزینه‌های احتمالی برای تصدی شهرداری تهران مطرح کرده‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار