معاون ابتدایی آموزش و پرورش خوزستان در جشنواره آموزگاران تلاشگرعنوان کرد

آموزش ١٢٠هزار ساعته مربیان پیش دبستانی در راستای کیفی سازی آموزش

آمار ١١هزار کودک بازمانده از تحصیل در خوزستان صحت ندارد

اهواز (پانا) - معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خوزستان اظهار کرد:٦هزار مربی پیش دبستانی در خوزستان در راستای کیفی سازی فعالیت های آموزشی، به میزان ١٢٠ هزار ساعت آموزش دیدند.

کد مطلب: ۸۰۷۱۳۲
لینک کوتاه کپی شد
آموزش ١٢٠هزار ساعته مربیان پیش دبستانی در راستای کیفی سازی آموزش

اردشیر شجاعی در چهارمین جشنواره آموزگاران تلاشگر استان خوزستان که در سالن اجتماعات شرکت ملی حفاری شهراهواز برگزار شد، با تشکر از حمایت های مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان از مجموعه آموزش ابتدایی خوزستان گفت: موفقیت هایی که طی سالهای گذشته در حوزه آموزش ابتدایی استان خوزستان اتفاق افتاد، مرهون همراهی و همیاری مدیرکل آموزش و پرورش بود.

وی اجرای جشنواره آموزگاران تلاشگر خوزستان را کاری خلاقانه در این استان عنوان کرد و گفت: قرار بود معاون ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در این برنامه حضور داشته باشند که به دلیل کنسل شدن پرواز، موفق به حضور در خوزستان نشدند.

شجاعی با بیان اینکه آموزش و پرورش خوزستان برای انجام فعالیت های آموزشی به صورت علمی و پژوهشی، چند سالی است کتابی تحت توسعه آموزش و پرورش
را تدوین می کند، تصریح کرد: توسعه کمی و کیفی پیش دبستانی ، انسداد مبادی، جذب کودکان بازمانده از تحصیل و کیفیت بخشی به آموزش و پرورش از اولویت های کتاب توسعه آموزش و پرورش در حوزه آموزش و پرورش ابتدایی است.

وی اجباری شدن پیش دبستانی در خوزستان را به عنوان اولین استان در کشور دانست و گفت: در استان خوزستان ٩٥هزار نوآموز در کلاس های پیش دبستانی حاضر هستند و حتی در دورترین نقاط و مناطق صعب العبور خوزستان نیز کلاس های پیش دبستانی دایر هستند.

شجاعی با تاکید ارتقای توانمندی های این مربیان در استان گفت: ٦هزار مربی پیش دبستانی در خوزستان به میزان ١٢٠ هزار ساعت آموزش دیدند و امیدواریم این دوره های تکمیلی در سال آتی نیز در راستای توسعه کمی -کیفی در آموزش و پرورش ابتدایی دنبال کنیم.


وی آمار ارائه شده در خصوص بازماندگی تحصیلی در خوزستان را درست ندانست و گفت: تا کنون حدود چند هزار دانش آموز به کلاس درس در خوزستان برگرداندع شدند و آمار ١١ هزار کودک بازمانده خوزستانی آماری فاقد صحت است چون برخی از این دانش آموزان ساکن خوزستان نیستند، برخی نیز فارغ التحصیل شده اند.

شجاعی با اظهار اینکه هیچ دانش آموزی به دلیل مسائل مالی نباید از تحصیل بازبماند، گفت: بر این مسئله در قانون اساسی و سند تحول بنیادین تاکید شده و از فرمایشلت مقام معظم رهبری است.

وی کمیته امداد، بخشداری ها ، صداو سیما، شهرداری ها، دهیاری ها و بهزیستی را از شرکای آموزش و پرورش خوزستان برای شناسایی و جذب کودکان بازمانده از تحصیل دانست و گفت: شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل طی ٤گام شناسایی، جذب ، نگهداشت و اموزش صورت می گیرد و آموزش و پرورش برای شناسایی و جذب این کودکان نیازمند کمک و یاری دیگر نهادها است که این کار در حوزه جذب دختران سخت تر است و انتظار است همانند طرح پیش دبستانی گام های بیشتری در این راستا برداشته شود.

شجاعی با اشاره به شهامت مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان در جذب نیروی انسانی، تصریح کرد: خوزستان با کمبود زیادی در نیروی انسانی مواجه بود و مدیر کل آموزش و پرورش با ایستادگی و شهامت امکان جذب تعداد زیادی نیروی انسانی را فراهم کرد.

وی در عین حال عنوان کرد: با همکاری سرگروه های اموزشی مناطق و نواحی نیز دوره های آموزش ضمن خدمت و کارگاه های علمی زیادی برای ارتقای سطح علمی و توانمند سازی این معلمان برگزار شد و درصد درصد مدارس خوزستان طرح تدبیر نیز اجرا می شود.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خوزستات با تاکید بر استمرار فعالیت های آموزشی تا پایان اسفند در خوزستان گفت: تا اخرین روز آموزشی برنامه های آموزشی بابد با کیفیت خوبی در مدارس دنبال شوند. در استان خوزستان به دلیل گرمسیری بودن، پایان تحصیل دو هفته کمتر از سایر استانهاست و این در حالی است که با ١٦روز تعطیلی کلاس های درس که بر اثر پدیده ریزگردها اتفاق افتاد نیز مواجه بودیم . از این رو با توجه به تاخیر در شروع کلاس ها در اول مهر، دانش آموزان ما حدود ٢ماه کمتر از سایر دانش آموزان تحصیل می کنند. لذا با تبیین این مسائل به اولیا، باید حداکثر استفاده از زمان باقیمانده پایان سال تحصیلی به عمل آید.

شجاعی همچنین گفت: امسال پیک بهاری ممنوع شده است و انتظار داریم این بخشنامه وزارتی توسط مدارس به صورت کامل اجرا شود. باید دانش آموزان در تعطیلات نوروزی آزاد باشند تا به همراه خانواده به قصه خوانی و قصه نویسی بپردازند و همکاران نیز از دادن تکالیف نوروزی خودداری کنند و هیچ انتشاراتی را نیز به دانش اموزان توصیه نکنند تا بار مالی به خانواده ها تحمیل نشود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار