معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش: استقرار نظام آموزشی 3-3-6 سال آینده کامل می‌شود

طلایی‌زواره: برای تقویت ارتباط با ذی‌نفعان سازمان پژوهش در سال ۹۷ تلاش می‌کنیم

تهران (پانا) -معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با اشاره به اولویت‌های سازمان در سال 97 از تقویت ارتباط با ذی‌نفعان و بهره‌گیری از نظرات آن‌ها به طور قوی‌تر در سال 97 خبر داد.

کد مطلب: ۸۰۷۱۲۱
لینک کوتاه کپی شد
معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش: استقرار نظام آموزشی 3-3-6 سال آینده کامل می‌شود

حسین طلایی‌زواره در نشست خبری با اصحاب رسانه درباره عملکرد سازمان پژوهش در سال 96 عنوان کرد: این سازمان در سال 96 با اولویت اجرای برنامه درسی ملی فعالیت‌های خودش را دنبال کرد و با توجه به تلاش‌های انجام شده توانستیم کتاب‌های درسی را به موقع و با تعداد کافی در اختیار دانش‌آموزان قرار دهیم.

وی افزود: با توجه به تغییر نظام آموزشی و استقرار نظام 3-3-6 تغییرات در کتاب‌های درسی را از چند سال پیش آغاز کردیم که با پیش رفتن این نظام و تغییرات در متوسطه دوم حجم کاری افزایش یافت و هر سال حدود 300 عنوان محتوای آموزشی تولید شد.

طلایی‌زواره اضافه کرد: نظام آموزشی 3-3-6 که از سال تحصیلی 91 - 90 آغاز شده بود، سال تحصیلی آینده با ورود دانش‌آموزان به پایه دوازدهم بطور کامل در سطح کشور مستقر می‌شود.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با اشاره به اولویت‌های سازمان در سال 97 گفت: یکی از مواردی که به شدت به آن توجه می‌کنیم بهره‌گیری از نظرات ذی‌نفعان این سازمان است تا این نظرات را پس از بررسی‌های کارشناسانه در تولید محتوا به کار گیریم.

وی درباره پیوست پژوهشی طرح‌های آموزش و پرورش بیان کرد: طرح‌ها بعد از انجام اقدامات پژوهشی به شورای عالی آموزش و پرورش ارجاع داده می‌شود تا بررسی‌ها و روند اداری آن اجرایی شود.

طلایی‌زواره با اشاره به اینکه هیچ طرحی بدون پیوست پژوهشی در آموزش و پرورش تصویب نمی‌شود ادامه داد: در برخی موارد کمیسیون‌ها پیوست‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهند و از طریق معاونت‌ها به شورای عالی ارسال می‌شود.

وی درباره تدوین کتاب‌های درسی در نظام آموزشی جدید بیان کرد: پس از ابلاغ برنامه درسی ملی 51 راهنمای معلم، 3 کتاب کار، 300 عنوان کتاب در شاخه فنی و حرفه‌ای، 30 عنوان راهنمای معلم، 74 عنوان کتاب درسی و 55 عنوان نرم‌افزار در متوسطه اول و دوم تولید شد.

وی با بیان اینکه کتاب‌های تفکر و سبک زندگی، انسان و محیط و زیست و تفکر و سواد رسانه‌ای و بهداشت و کار و فناوری جز عناوین جدید کتاب‌های درسی هستند گفت: در تمامی کتاب‌های درسی سعی شده است تا روش‌های فعال یاددهی- یادگیری، رویکرد تفکر و خلاقیت و نوآوری و پژوهش را برای دانش‌آموزان تبیین کنیم.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی به فرهنگ ایثار و شهادت و اقتصاد مقاومتی، کار و تولید ایرانی و سیاست‌های زیست محیطی و زیست فناوری در کتاب‌های درسی اشاره کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار