استاندار گیلان: همگان در روزهای دفاع از کشور، یکپارچه حضور داشتند

استاندار گیلان گفت: همگان در روزهای دفاع از کشور، به صورت یکپارچه حضور داشتند و امروز نیز همه قدردان آنان هستیم.

کد مطلب: ۸۰۷۱۰۳
لینک کوتاه کپی شد
استاندار گیلان: همگان در روزهای دفاع از کشور، یکپارچه حضور داشتند

به گزارش پانا از گیلان، مصطفی سالاری در نشست با مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران استان که به مناسبت سالروز تأسیس بنیاد شهید برگزار شد، مخاطب اول این نهاد را فرزندان، همسران و والدین شهدا دانست و اظهار داشت: این قشر برای کشور در روزهایی که به ایثار آنان نیاز داشت، فداکاری کردند و جامعه به آنان بدهکار است.
وی ادامه داد: هر شخصی با هر عقیده، منش و تفکری که در این جامعه زندگی می‌کند درخصوص افرادی که در مسیر دفاع از کشور از جان خود گذشتند و یک قشر خاص نبودند، نظری واحد و مشترک دارند.
استاندار گیلان با بیان اینکه در صفوف اعزام جوانان به جبهه‌ هیچ نوع تفکیک سیاسی، قومیتی و اقلیت دینی وجود نداشت، گفت: در آمار شهدای کشور این جامعیت وجود دارد و امروز هرکس بخواهد از این موضوع بهره‌برداری دیگری بکند، به یکپارچگی ملت خیانت کرده است.
وی ادامه داد: کسانی بدنبال این هستند که انشقاق وارد کنند و به این وحدت لطمه بزنند؛ اینها در روزهای دفاع از کشور حضور نداشتند و یا حضور آنان کم رنگ بوده است.
وی گفت: اینکه کسانی به کشور، شهدا و ایثارگران عشق بورزند و به آنان احترام بگذارند، قطعاً استقبال می‌کنیم و اینکه عده‌ای با چهره‌ متفاوت از درونشان بخواهند خود را پیشگام از دیگران بدانند، برای جامعه اتفاق خوبی نیست.
وی با بیان اینکه در جامعه امروز نیازمند واقع بینی و صداقت هستیم، افزود: باورها زمانی مشخص می‌شود که در صحنه‌های سخت از جان خود بگذریم.
سالاری با اشاره به اینکه در مسیر خدمت به خانواده‌ معظم شهدا همه باید کمک کنند، گفت: برای تجلی روحیه والای از خودگذشتگی شهدا علاوه بر نیاز حفظ احترام از سوی مردم، به صورت متقابل از خانواده شهدا نیز متناسب با روحیه آنان انتظار می‌رود.
وی موضوع اشتغال را دغدغه اصلی کشور دانست و اظهار داشت: بخش کثیری از بیکاران مربوط به قشر تحصیل کرده‌ جامعه‌ است که در بکارگیری آنان در دستگاه های اجرایی قائل به تبعیض نیستم.
وی بر ضرورت رعایت سهمیه‌های موجود در برگزاری آزمون‌ها تأکید کرد و افزود: در بکارگیری نیروها تمام تلاش ما بر این است تا با ایجاد رقابت بهترین افراد را در دستگاه‌های اجرایی بکارگیری کنیم.
در ادامه این نشست به مناسبت روز بزرگداشت شهدا از نماهنگ « چوم براه » و دفتر اول وصیت نامه کامل شهدای استان گیلان رونمایی شد.
22 اسفندماه، روز بزرگداشت شهدا نامگذاری شده است.
گیلان هشت هزار شهید ، 22 هزار جانباز و 2 هزار و 700 آزاده دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار