معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کردستان:

فرهنگیان و دانش آموزان در هشت سال دفاع مقدس نقش اساسی داشتند

سنندج(پانا)_معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کردستان در اجلاسیه شهدای دانش آموز و فرهنگی استان گفت: فرهنگیان و دانش آموزان در هشت سال دفاع مقدس نقش اساسی داشتند.

کد مطلب: ۸۰۷۰۸۶
لینک کوتاه کپی شد
فرهنگیان و دانش آموزان در هشت سال دفاع مقدس نقش اساسی داشتند

به گزارش خبرنگار پانا کردستان،صبح دیروز، حسین خوش اقبال معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کردستان در این مراسم که در مجتمع فرهنگی امام خمینی(ره) آموزش و پرورش استان برگزار شد؛ با تبریک 22 اسفند سالروز گرامیداشت شهدا،گفت: امروز به برکت امام و شهدای امام، نظام مقدس جمهوری اسلامی با رهبری مقام معظم رهبری همان روند را ادامه می دهد.

وی با بیان اینکه انقلابی که امام شروع کرد بعد از پشتیبانی روحانیون و مراجع، معلمین و دانش آموزان و جوانان نقش عظیمی را در انقلاب اسلامی ایفا کردند؛ اظهار داشت: اگر از سال 42 که امام مظلومانه تبعید شدند، آمار و تعداد شهدا را تا هشت سال دفاع مقدس بررسی کنیم؛ نقش فرهنگیان و دانش آموزان و جوانان و دانشجویان نقش برجسته است. تعداد شهدای دانش آموز و فرهنگی استان کردستان هم نشان از نقش اساسی این قشر آینده ساز در انقلاب اسلامی دارد.

این مقام مسئول در ادامه خطاب به دانش آموزان گفت: هم سن و سال های شما در سال42 و 57 امام را درک کردند و شناختند و در کنار امام بودند و او را همراهی کردند و مشارکت دانش آموزان، دانشجویان و معلمین در اوج پیروزی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس بسیار بالاست .

خوش اقبال با اشاره به اینکه شهدای امام در زمان حیات امام، او را تنها نگذاشتند و در کنار امام بودند؛ گفت: امام هم دانش آموزان، جوانان و دانشجویان را خوب شناخته بود که در هر مقطعی اگر مشکلی برای نظام ایجاد می شد با پیام امام و با بیانات ارزشمند خود، خیل عظیمی از دانش آموزان و دانشجویان و فرهنگیان به راه می افتادند.

وی با بیان اینکه شهدا و خانواده آنان خیلی خوب به وظیفه خود عمل کردند؛ اظهار داشت: ما امروز مدیون شهدا و خانواده معزز آن ها هستیم. شهدا و امام به ما عزت و سربلندی دادند و امروز وظیفه ما به عنوان خادمین ملت، خدمت به خانواده شهدا، ملت شریف ایران و آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کردستان ابراز امیدواری کرد در این مقطع جمهوری اسلامی ایران با قدرت و قوت و به برکت ایثار و از خود گذشتگی شهدای امام و امام شهیدان در عرصه های مختلف با عزت و اقتدار سربلند تر از گذشته باشد.

وی با بیان اینکه امروز توطئه های متعددی در راستای مسائل فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی طراحی می شود؛ تصریح کرد: وظیفه ما به عنوان خادمان ملت و شما فرهنگیان به عنوان پیشتازان انقلاب اسلامی و سنگین تر از گذشته است . وظیفه فرهنگیان و دانش آموزان این است که با آگاهی و بینش در این قضایا ورود پیدا کنند تا شرمنده شهدا نشویم و راه امام شهدا را ادامه دهیم.

خوش اقبال در پایان گفت: شهدا از همه چیز خود گذشتند تا امروز کشوری امن داشته و در سایه امنیت زندگی کنیم؛ لذا امروز وظیفه ما بیش از گذشته است و باید تلاش کنیم که آرمان های امام و شهدا را فراموش نکنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار