پخش سخنان استاد اسماعیل مهرتاش خالق موسیقی های میان پرده ای

تهران (پانا) - یادگاری با بیش از پنجاه سال قدمت از خالق و مبدع موسیقی های طنز میان پرده ای در« عندلیب» این هفته از رادیو ایران پخش می شود.

کد مطلب: ۸۰۷۰۶۵
لینک کوتاه کپی شد
پخش سخنان استاد اسماعیل مهرتاش خالق موسیقی های میان پرده ای

به گزارش شبکه رادیویی ایران در مسیر خلق آثار موسیقی پاپ ایرانی از گذشته های دور آثار جریانات و افراد مختلفی تاثیر گذار بودند که به گفته کارشناسان در این میان موسیقی های عامیانه ی کوچه و بازار تاثیر غیر قابل انکاری داشته اند .شنیدن سخنان استاد اسماعیل مهرتاش خالق موسیقی های میان پرده ای به عنوان فردی تاثیر گذار در این مسیر خالی ازلطف نسیت .این مصاحبه که با خوانندگی زنده استاد همراه است بیش از نیم قرن پیش در تاریخ موسیقی ایران ثبت شده اما کمتر شنیده شده و در عندلیب این هفته تقدیم دوستداران فرهنگ و هنر ایران خواهد شد . در کنار این بخش در عندلیب آثاری گوشنواز از اساتید محبوب و مسلم موسیقی این سرزمین ، داریوش رفیعی ، ناصر مسعودی ، بهرام سیر و مرتضی احمدی ، پیشکش همراهان رادیو سراسری خواهد شد. باز خوانی شنیده نشده ای از اثری موسیقیایی متعلق به دهه بیست شمسی نیز بخش دیگری از آخرین عندلیب سال 1396خواهد بود.
« عندلیب» ویژه برنامه تخصصی موسیقی رادیو ایران هر هفته پنجشنبه شبها ساعت 22 به نویسندگی و تهیه کنندگی سعید مبشری ، کارشناس موسیقی علیرضا امینی و گویندگی داوود حیدری از رادیو ایران تقدیم شنوندگان رادیو ایران می شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار