عملیات اجرایی راه آهن بوشهر - شیراز سال آینده آغاز می شود

بوشهر ( پانا ) استاندار بوشهر گفت : اتصال این استان به خط ریلی از مطالبه های چندین ساله مردم است که با پیگیری ها و تلاش مسئولان به سر انجام رسید .

کد مطلب: ۸۰۷۰۴۴
لینک کوتاه کپی شد
عملیات اجرایی راه آهن بوشهر - شیراز سال آینده آغاز می شود

عبدالکریم گراوند در جمع خبرنگاران در بوشهر با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام بیان داشت : رزمندگان اسلام و شهدای والامقام با ایثار و جانفشانی ضمن برقراری امنیت و آرامش برای ملت ایران زمینه توسعه و پیشرفت جامعه را فراهم کردند که باید همگان قدردان این عزیزان باشیم .
استاندار بوشهر گفت : اصحاب رسانه حلقه واسط بین مردم و مسئولان هستند که نقد منصفانه مسئولان در راستای تحقق مطالبات مردم به استان ، کشور و جامعه کمک می کند .

گراوند افزود : به سرانجام رساندن پروژه های نیمه تمام با هدف تقویت زیرساخت ها و ارتقای شاخص های توسعه ای از اولویت های استان است که با قوت در این بخش تلاش می شود.
وی اظهارداشت: ساخت دانشکده های پزشکی و دندانپزشکی بوشهر که بیست هزار متر مربع است . چندین سال به صورت نیمه کاره باقی مانده بود که با تفاهم نامه با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی این پروژه در مدت 2 سال اجرا می شود.

گراوند از انعقاد تفاهم‌نامه خط ریلی شیراز، بوشهر، عسلویه خبر داد و گفت : این پروژه که یکی از آرزوهای دیرینه مردم استان بوشهر است قرارداد آن منعقد شده که سال آینده عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود .

وی افزود: برای سال 97 تلاش می شود اعتبارات با نگاه منطقی و جهت گیری مناسب و عادلانه توزیع شود.

گراوند با تاکید بر توجه به زیباسازی چهره و توسعه زیرساخت‌ شهرهای استان بوشهر خاطر نشان کرد: محله تنگک‌ها در مرکز استان بوشهر از وضعیت نامطلوبی برخوردار است که توسعه زیرساخت در این منطقه و دیگر شهرها در اولویت قرار دارد.

استاندار بوشهر با بیان اینکه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در 9 شهرستان استان برگزار شده افزود: دهمین کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید این هفته برگزار می‌شود که نقش مهمی که حل مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی و توسعه اشتغال در این مراکز دارد.

وی با تاکید براستفاده از ظرفیت جوانان و بانوان در پست های مدیریتی گفت: از 51 انتصاب مدیریتی جدید در استان 21 مدیر در حوزه بانوان منصوب شده اند و در سال آینده روند انتصاب ها شتاب بیشتری به خود می گیرد.
وی با اشاره به صدور 34 مجوز سازمان مردم نهاد (سمن) درسال 96 گفت: شمار سمن ها در استان بوشهر از 16 به 174 سمن و 15 شعبه احزاب نیز تاسیس شده است.
استاندار بوشهر در خصوص انتصابها نیز گفت: معیار و ملاک من در انتصابها اجرای قانون و مقررات است.
گراوند اضافه کرد: براساس قانون مدیریت خدمات کشوری 85 درصد انتصابها را می توان از درون سازمان انجام داد که در این خصوص از اختیارات قانونی خود استفاده کردیم.
استانداربوشهر گفت: درانتصاب ها کارآمدی، سلامت مالی، اخلاقی ومردم داری از مواردی است که در انتصابها لحاظ می شود.
گراوند خاطر نشان کرد : عملکرد مثبت و موفق پلیس، نیروهای امنیتی و همکاری فرمانداران و مدیران باعث شده تا بوشهر جزو پنج استان امن کشور شناخته و پلیس راهور هم رتبه اول در مبارزه با قاچاق در کشور شد .

استاندار بوشهر در ارتباط با مصوبه کالای همراه ملوان(ته لنجی) نیز گفت: در این ارتباط با نظراتی که از ملوانان گرفته و سپس نشست مشترک بین استانداران استان های بوشهر، خوزستان و هرمزگان پیشنهاداتی در این زمینه به هیات دولت ارائه شده که امیدواریم مورد تایید قرار گیرد.

وی در ارتباط با پروژه انتقال فرودگاه بوشهر نیز گفت: در این زمینه مقرر بود که در سال 95 در فرودگاه جدید پرواز صورت گیرد که تاکنون این مهم محقق نشده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار