در گفت‌وگو با پانا

مدیرکل محیط زیست شهر تهران خبر داد: تشدید گشت‌های محیط زیست در ایام پیش از نوروز

با فروشندگان سمندر،لاک‌پشت و سوسمار برخورد جدی می شود

تهران (پانا) - مدیرکل محیط زیست شهر تهران از تشدید گشت‌های پایش محیط زیست در ایام پیش از نوروز به منظور جلوگیری از تخلفات خبر داد.

کد مطلب: ۸۰۷۰۰۱
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل محیط زیست شهر تهران خبر داد: تشدید گشت‌های محیط زیست در ایام پیش از نوروز

محمدحسین بازگیر در گفت‌وگو با پانا، درخصوص برخورد جدی مأموران محیط زیست با فروش حیوانات آبزی در ایام پیش از نوروز گفت: طبق قانون فروش حیواناتی همچون سمندر، لاک پشت و سوسمار غیرقانونی است و در صورت مشاهده با متخلفان برخورد خواهد شد.

مدیرکل محیط زیست شهر تهران افزود: هر سال همزمان با روزهای پایانی سال عده‌ای از سودجویان به صید و زنده‌گیری غیر مجاز برخی گونه‌های آبزی اقدام می‌کنند و این آبزیان را در کنار ماهی قرمز به فروش می‌رسانند. در اداره پیشگیری و نظارت محیط زیست برنامه‌هایی برای مقابله با این موضوع انجام می‌شود و امسال نیز گشت‌های پایش محیط زیست برای برخورد با این مساله افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه فروش غیرقانونی آبزیان جرم بوده و برای آن مجازات تعیین شده است، گفت: سامانه 1540 سازمان محیط زیست به منظور ثبت تخلفات در اختیار مردم است و مردم می‌توانند فروش گونه‌های آبزی و جانوری را به این سامانه اطلاع دهند.

بازگیر همچنین از همکاری نیروی انتظامی با سازمان محیط زیست در ایام پیش از نوروز خبر داد و گفت: خوشبختانه برای جلوگیری از تخلفات سودجویان مأموران نیروی انتظامی با سازمان محیط زیست در گشت‌های پایان سال همکاری می‌کنند. گشت ویژه یگان محیط زیست از نیمه اسفندماه تا پایان ایام تعطیلات سال جدید بر فروش دیگر گونه های جانوری در کنارماهی قرمز نظارت می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار