معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی:مسایل دینی را برای کودکان و نوجوانان آسان بگیریم

تبریز (پانا)- معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: آسان گیری در دوران خردسالی و نوجوانی یکی دیگر از عوامل جذب به نماز است که باید به گونه ای عمل کنیم تا افراد احساس جبر و خستگی در پذیرش نماز نکنند و نماز را برای او کسل کننده بوجود نیاوریم.

کد مطلب: ۸۰۶۹۹۳
لینک کوتاه کپی شد
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی:مسایل دینی را برای کودکان و نوجوانان آسان بگیریم

‌طاهرعلمی در جمع توانمندسازی ائمه جماعت روحانی گفت: برای جذب دانش آموزان به نماز ابتدا باید آمادگیهای لازم را در دانش آموزان اعم از آمادی جسمانی ،آمادگی محیطی، آمادگی روحی، آمادگی عاطفی و آمادگی عقیدتی را بوجود آورد.

وی افزود: ما اگر بخواهیم زمینه اعتقادی مناسبی را در دانش آموزان بوجود بیاوریم، نیاز به برنامه ریزی خوب و کار و تلاش و فعالیت رسمی با دانش آموزان داریم.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی تصریح کرد: برای این منظور از خردسالی، تعالیم دینی را توسط خانواده ها باید در ذهن کودکان بریزیم و آنرا تا سنین بالاتر مرحله به مرحله باز توسط مدرسه و خانه ادامه دهیم تا حصول فهم و بصیرت.

علمی در خصوص دیگر عوامل جذب دانش آموزان گفت: شرایط رغبت به نماز را باید در دل دانش آموزان به گونه ای فراهم آوریم تا دانش آموز آن را بخواهد و به آن راغب باشد.

وی اضافه کرد: آسان گیری در دوران خردسالی و نوجوانی یکی دیگر از عوامل جذب به نماز است که باید به گونه ای عمل کنیم تا افراد احساس جبر و خستگی در پذیرش نماز نکنند و نماز را برای او کسل کننده بوجود نیاوریم.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی ادامه داد: ما نباید انتظار داشته باشیم که کودک یک شبه اهل نماز باشد برنامه ریزی و برنامه داشتن و عادت دادن او به نماز باید بر اصل تدریج مبتنی باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار