مدیرکل آموزش و پرورش کردستان:

اجلاسیه شهدای دانش آموز و فرهنگی پیش مقدمه کنگره ملی 5400 شهید استان کردستان است

سنندج(پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در اجلاسیه شهدای دانش آموز و فرهنگی استان گفت: برگزاری یادواره شهدای دانش آموز و فرهنگی پیش مقدمه کنگره ملی 5400 شهید استان است.

کد مطلب: ۸۰۶۹۷۸
لینک کوتاه کپی شد
اجلاسیه شهدای دانش آموز و فرهنگی پیش مقدمه کنگره ملی 5400 شهید استان کردستان است

رشید قربانی مدیر کل آموزش و پرورش کردستان در در این مراسم که در مجتمع فرهنگی امام خمینی(ره) آموزش و پرورش استان برگزار شد؛ با اشاره به سخن مقام معظم رهبری که یاد شهیدان، یادبود ارزش های انسانی است و گرامیداشت آنان تجلیل از برترین خصال بشری است؛ 22 اسفند روز بزرگداشت شهدا و سالروز تاسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی را تبریک گفت.

وی با بیان اینکه کنگره ملی 5400 شهید کردستان سال آینده در استان برگزار می شود؛ گفت: امروز همه در این محفل جمع شده ایم تا در یکی از اجلاسیه های پیش کنگره از تمامی شهدا و بویژه شهدای فرهنگی و دانش آموز استان تجلیل به عمل آوریم و خود را موظف و مکلف به ادامه راه و مسیر آن ها بدانیم.

قربانی اظهار داشت: تاریخ رویدادهای کردستان بدون شک یکی از مهم ترین و ماندگار ترین دوران تاریخ پرفراز و نشیب ایران اسلامی است که درس های زیادی به مردم کردستان به خصوص به نسل جوان آموخت.

وی ادامه داد: مردم شریف کردستان و جوانان با غیرت در شرایطی که سایه شوم گروهک های بیگانه پرست در سرتاسر منطقه کردستان گسترده شده بود؛ با قلبی مملو از ایمان به میدان آمدند و سلاح مردانگی و شرافت را برداشتند و همچون کوهی استوار در برابر تهاجم دشمنان اسلام ایستادگی کردند و به دفاع از انقلاب اسلامی و آموزه های آئین رهایی بخش آن پرداختند.

قربانی وجود بیش از دو هزار نقطه یادمانی در کردستان را حکایت روشنی از گستردگی میدان رزم و شهادت دانست و اظهار داشت: کردستان محل و مشهد شهادت بیش از 22 هزار شهید انصار و مهاجر است.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با اشاره به اینکه هر کدام از شهیدان در هر لباس و نقشی به مثابه گل های یک باغ هستند؛ تصریح کرد: شهدای دانش آموز و معلم از جایگاه علم و دین و درس و مدرسه برخاسته اند .

وی افزود: باید از برکت خون پاک شهدای فرهنگی و دانش آموز توسعه و تعمیق باورها انقلابی، هویت دینی و ملی و تحکیم پیوند دانش آموزان با این شهدای عزیز فراهم شده و آنان را در برابر تهاجم فرهنگی و پاسداری از دستاوردهای اسلامی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت آماده نماید.

قربانی با تقدیر از متولیان و کسانی که مقدمات برگزاری کنگره 5400 شهید استان کردستان را فراهم کرده اند؛ اظهار داشت: دست اندرکاران این اجلاسیه با درک این موضوع که نباید تنها به این اجلاسیه اکتفا کنند و این اجلاسیه نمودی از فعالیت های انجام شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح اقدامات کمیته دانش آموزی و فرهنگیان کنگره 5400 شهید استان کردستان پرداخت و سرکشی به خانواده معظم شهدای دانش آموز و فرهنگی استان، انعکاس زندگی نامه و خاطرات شهدا دانش آموز و فرهنگی، برگزاری 415 یادواره شهدای دانش آموز در مدارس، حضور روایتگران و همرزمان شهدا در مدارس و بیان خاطرات را از جمله این اقدامات بر شمرد.

وی ادامه داد: قرائت وصیت نامه شهدا، فراخوان مسابقات نقاشی و انشا نویسی به مناسبت این برنامه، برگزاری یادواره شهدای سواد آموزی برای اولین بار در استان، برگزاری مسابقات ورزشی در سطح مدارس، نام گذاری مدارس جدید الاحداث به نام شهدای دانش آموز و فرهنگی، تدوین سرود و گروه های دانش آموزی، ساخت سالن همایش اردوگاه شهید سلیمان خاطر به نام شهدای فرهنگی، تجلیل از بانوان فرهنگی ایثارگر و برگزاری مراسم میثاق دانش آموزان و فرهنگیان با شهدا را از دیگر فعالیت های این کمیته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار