استاندار خراسان جنوبی :

نیاز آبی استان باید به گوش دولتمردان برسد

بیرجند(پانا) -  استاندار خراسان جنوبی در شورای اداری خراسان جنوبی با اشاره به وضعیت بحرانی آب در استان، گفت: صدای کم آبی و نیاز آبی استان باید به گوش دولتمردان برسد و چنانچه برنامه ریزی جدی صورت نگیرد در آینده نزدیک با مشکلات بزرگی در تولید رو به رو خواهیم شد.

کد مطلب: ۸۰۶۹۲۵
لینک کوتاه کپی شد
نیاز آبی استان باید به گوش دولتمردان برسد

محمد مهدی مروج الشریعه استاندار خراسان جنوبی درجلسه شورای اداری استان به تشکیل شورای حفاظت آب دراستان اشاره کرد و گفت: باید این شورا با چاره اندیشی برای بهره برداری درست از منابع آبی و بکار گیری روشهای نوین ابیاری بدون کاهش تولید تلاش کند.


مروج الشریعه از ظرفیتهای بی نظیر برای سرمایه گذاری در خراسان جنوبی خبرداد و گفت: با تمام توان از سرمایه گذاران داخلی و خارجی حمایت می شود و نگاه دولت در سال آینده به این موضوع خواهد بود.


وی با اشاره به تعطیلات نوروز و برنامه های دستگاههای خدمات رسان برای پذیرایی از مسافران نوروزی گفت : گردشگران باعث ایجاد اشتغال و تولید ثروت می شوند که باید با اقدامات ابتکاری مدت زمان حضورشان را در استان افزایش دهیم و در این راستا دستگاههای خدمات رسان برای رفاه و آسایش بیشتر گردشگران استان باید فضای مطلوبی را فراهم نمایند.


استاندار خراسان جنوبی از برگزاری 11 جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی در شهرستانهای استان خبرداد و گفت: باید تلاش شود تمام شهرستانهای استان با یکدیگر رشد کرده و شاهد توسعه متوازن شهرهای استان باشیم.


استاندار افزود: مهارت چادر شب روستای چرمه، مس گری طبس، ساخت سرمه چشم ، مراسم شمع روشن کردن شهرستان سرایان و آیین بی بی گردی کارشک، چاقو سازی پخل بافی زیرکوه در فهرست میراث ناملموس کشور به ثبت رسیده است.


وی درخصوص نامه شریعت مداری گفت: در این نامه آمده است که بستر های امضا الکترونیک فراهم شده است و دستگاههای اجرایی باید برای عملیاتی شدن ان اقدام کنند.


مروج الشریعه خطاب به مدیران استانی با بیان اینکه همه مدیران باید روحیه نقد پذیریشان را بالا ببرند نسبت به نظرسنجی اعلام شده از سوی رسانه ملی مبنی بر بدترین استان در پاسخگویی به مردم گفت: اگر شاخص های مورد نظردر این نظرسنجی رعایت نشده باشد از حق خادمان مردم در استان دفاع خواهم کرد.


استاندار همچنین خطاب به واحدهای اقتصادی استان گفت: واحد های اقتصادی باید به تجهیزات اطفا حریق مجهز شوند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار