مازندران هشت خانواده شهید تک‌ستاره دارد

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران گفت: ‍«در مازندران چهارخانواده چهار شهید، 18 خانواده سه شهید، ۳۴۱ خانواده دو شهید،175 خانواده تک فرزند ذکور خود را تقدیم انقلاب کرده‌اند؛ هشت خانوادهی استان نیز تک ستاره هستند.»

کد مطلب: ۸۰۶۹۱۲
لینک کوتاه کپی شد
مازندران هشت خانواده شهید تک‌ستاره دارد

به گزارش خبرنگار پانا-مازندران، عباس‌علی رضایی در آیین بزرگداشت شهدا و تجلیل از خانواده‌های شهدا به 22 اسفند ماه سالروز تاسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی به فرمان حضرت امام خمینی(ره) با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال 1383 به نام روز بزرگداشت شهدا نام گرفت اشاره کرد و اظهار داشت: زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا کمتر از شهادت نیست.

او با اعلام اینکه مازندران 10 هزار و 400 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است افزود: از این تعداد شهدا چهارخانواده 4 شهید،18 خانواده 3 شهید،341 خانواده 2 شهید،175 خانواده تک فرزند ذکور و 8 خانواده تک ستاره هستند.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران با بیان اینکه استان مازندران 80 شهید را برای پیروزی انقلاب تقدیم کرده است ،گفت: از تعداد ده هزار و 400 شهید مازندران 27 درصد شهدای ارتشی،20 درصد سپاهی،5 درصد انتظامی و مابقی شهدای ترور و مردمی بوده اند.

رضایی ادامه داد: مازندران از 33 هزار و 127 جانباز برخوردار است که از این تعداد 421 نفر جانباز 70 درصد و همچنین از همین تعداد 421 نفر 80 نفر جانباز قطع نخاع هستند.

رضایی بر لزوم ادامه راه امام راحل و شهدا و تبعیت از فرامین مقام معظم رهبری تاکید کرد.

او با بیان اینکه شهدای گرانقدر ما با خدا معامله کردند و یادآوری اینکه خانواده های شهدا سهامداران اصلی این انقلاب هستند،گفت: ایثارگران و جانبازان ما هیچگونه شکایتی ندارند اگر چه مشکل معشیتی وجود دارد، اما برای آنها نظام جمهوری اسلامی در اولویت قرار دارد.

در این آیین از کتاب «قاصدک‌های رهایی» که زندگی‌نامه و خاطرات شهدای بابلسر است، رونمایی و از خانواده های معظم شهدای استان مازندران تجلیل به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار