با حضور معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار برگزار شد:

شورای سالمندان استان خراسان جنوبی

بیرجند (پانا) - دومین جلسه شورای سالمندان استان خراسان جنوبی، با حضور معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استاندار، مدیرکل بهزیستی و سایر اعضای شورا در محل سالن کنفرانس اداره کل بهزیستی برگزار شد.

کد مطلب: ۸۰۶۸۷۱
لینک کوتاه کپی شد
شورای سالمندان استان خراسان جنوبی

علی عرب نژاد مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی در آغاز جلسه گزارشی از اقدامات انجام شده در سال 96 در دفتر سالمندان ارائه نمود.

عرب نژاد گفت: امروز شاخص های کاملا روشنی تحت عنوان شاخص دیده بان سالمند برای سالمندان در دنیا وضع شده است، براساس این شاخص، سالمندان یک جامعه را بر مبنای 4 محور اصلی سلامت، توانمند کردن سالمند، توانمند کردن محیط سالمند و امنیت درآمد سالمند رتبه بندی می کنند.

وی افزود: شورای ساماندهی سالمندان استان از سال 87 شروع بکار نموده است و تا کنون 16 جلسه برگزار گردیده است. تعداد کل مصوبات شورا 140 مصوبه بوده است.

عرب نژاد ادامه داد: هر چه سن بالاتر می رود آسیب پذیری نیز بیشتر می­ شود، هم در حوزه مالی برای سالمندان و هم در بحث بیمه های اجتماعی که امنیت اجتماعی سالمندان را تأمین می کند، ما دارای ضعف اساسی هستیم.

مدیرکل بهزیستی بیان کرد: 75025 سالمند از 60 تا 75سال و بیشتر در استان برا اساس سرشماری سال 95 که از این تعداد 37124 نفر مرد و37901 نفر زن هستند ، وی ادامه داد: فقط تعداد 140 نفر از سالمندان در خانه های سالمندان ( مراکز شبانه روزی ) نگهداری می شوند و این نشان دهنده این است که بسیاری از سالمندان در منازل خود و یا توسط فرزندان اموراتشان رسیدگی می شود که نشان دهنده فرهنگ احترام به والدین و سالمندان در استان در بین خانواده ها می باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار