فرماندار شهرستان پارس آباد:

شهرستان پارس آباد در تولید ماهیان گرم آبی رتبه اول استان را کسب کرد

اردبیل (پانا) - فرماندار شهرستان پارس آباد گفت: شهرستان پارس آباد در تولید ماهیان گرم آبی رتبه اول استان اردبیل را کسب کرده است.

کد مطلب: ۸۰۶۸۵۹
لینک کوتاه کپی شد
شهرستان پارس آباد در تولید ماهیان گرم آبی رتبه اول استان را کسب کرد

اکبر صمدی در اولین جشنواره طبخ آبزیان و غذاهای دریایی با بیان اینکه سالانه در حدود ۲ هزار تن پرورش ماهی گرمابی در شهرستان پارس‌آباد تولید می شود از کسب رتبه اول استان اردبیل توسط شهرستان پارس آباد در تولید ماهیان گرم آبی خبر داد.

وی گفت: تاکید استاندار اردبیل در سفر به شهرستان به استفاده از پتانسل آبی منطقه و ارتقا تولید آبزیان و اسقرار صنایع تبدیلی وابسته و تکمیل زنجیره غذایی سالم و توسعه صادرات به کشور های همسایه می باشد.

فرماندار پارس‌آباد به پتانسیل های منطقه در خصوص وجود منابع آبی فرآوان دارای قابلیت و ظرفیت تولید شیلات همچون اراضی پایاب سد خدافرین و کانال های آبی آن و رودخانه‌های ارس و دره‌ رود اشاره کرد و افزود: با سرمایه گذاری بخش خصوصی برنامه ریزی ها برای تولید پرورش ماهی و شیلات با ظرفیت سالانه ۳۰ هزار تن در شهرستان در حال انجام است که باعث رونق اقتصادی و اشتغال پایدار و مولد در منطقه خواهد شد.

صمدی ضمن تشکر از برگزاری این جشنواره تصریح کرد: هر چند شهرستان پارس آباد از یک طرف به مناطق مرزی و از طرفی به اراضی کشت و صنعت ها محدود شده و به همین دلیل بعضا دریافت مجوزها با تاخیر صورت می پذیرد.

وی از تسهیل سرمایه گذاری در بخش شیلات با برگزاری جلسات هماهنگی در سال های اخیر خبر داد و گفت: وجود رودخانه دایمی ارس و دره‌ رود یکی از ظرفیت‌های مهم شهرستان پارس‌آباد در بحث شیلات و آبزی‌پروری است.

مدیرکل شیلات استان اردبیل هم در این جشنواره اظهار کرد: هدف از برگزاری این جشنواره ترویج فرهنگ مصرف شیلات و آبزیان و تبیین فواید این نعمت خدادادی بر سلامت جامعه و نشان دادن روش‌های پخت مناسب ماهی و آشنایی عموم با مزایایی مصرف آبزیان است.

میر آرمان واعظی با اشاره به برنامه‌های آتی برای شهرستان پارس‌آباد بیان کرد: مطالعات متعدد و بازدیدهای میدانی که برای پایاب سدخدافرین داشتیم در آینده‌ای نزدیک شاهد راه‌اندازی کارگاه‌های پرورش ماهی خاویاری و گرمابی در حد وسیع خواهیم بود.

گفتنی است:در این مسابقه بانوان شرکت کننده این جشنواره در روش‌های مختلف طبخ ماهی به رقابت پرداختند که بر اساس رأی هئیت داوران با اهدای جوایز نفیس از سه نفر تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار