مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل:

کنترل و نظارت بهداشتی دامپزشکی در ایام نوروز تشدید می‌شود

اردبیل (پانا)- مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت: طرح نظارت بهداشتی بر مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی با ساماندهی ۱۲ اکیپ ثابت و سیار در قالب ۲۵ پرسنل فنی و متخصص در امر بازرسی بهداشتی از ۲۶ اسفند تا ۱۵ فروردین سال آینده اجراء می‌شود.

کد مطلب: ۸۰۶۸۴۶
لینک کوتاه کپی شد
کنترل و نظارت بهداشتی دامپزشکی در ایام نوروز تشدید می‌شود

صادق صالحی در جلسه هماهنگی اجرای طرح نظارت بهداشتی بر مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی در اردبیل اظهار داشت: همزمان با ایام نوروز و با توجه به افزایش تقاضا برای تأمین فرآورده ‌های خام دامی و نیز ورود میهمانان و مسافران نوروزی طرح نظارت بهداشتی بر مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده ‌های خام دامی با ساماندهی 12 اکیپ ثابت و سیار در قالب 25 پرسنل فنی و متخصص در امر بازرسی بهداشتی از 26 اسفند تا 15 فروردین سال آینده اجراء می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان افزود: با توجه به حساسیت وظایف دامپزشکی در راستای ارتقای سطح سلامت و بهداشت عمومی جامعه و تأمین فرآورده‌های خام دامی سالم و بهداشتی این اداره کل با تعامل و همکاری سایر دستگاه‌های اجرائی استان از جمله ائمه جمعه و جماعات، استانداری، فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها، جهاد کشاورزی و دانشگاه علوم پزشکی تمهیداتی را برای این مهم در نظر گرفته است.

صالحی با اشاره به آماده باش اداره کل دامپزشکی استان و بازرسی بهداشتی از کلیه مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده های دامی افزود: ستادهای استانی و شهرستانی با بهره‌گیری از کلیه امکانات و تجهیزات در اداره کل و شهرستانها تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه در این ایام میزان تقاضا برای تأمین فرآورده های خام دامی و گوشت قرمز و سفید افزایش می یابد از عموم مردم خواست فرآورده های خام دامی مورد نیاز خود را به صورت بسته‌بندی و از مراکز معتبر و مورد تائید دامپزشکی تهیه کرده و به لیبلی روی لاشه‌های دامی استحصالی از کشتارگاهها الصاق می‌شود دقت لازم و کافی داشته باشند.

مدیرکل دامپزشکی استان با تأکید بر اینکه گزارش‌های مردمی از موارد مشکوک در اسرع وقت رسیدگی و مراتب با تشکیل
پرونده‌های قضایی به مراجع مرتبط ارجاع میگردند به مردم اطمینان داد گوشت قرمز و آلایش خوراکی موجود در بازار که ممهور به مهر بهداشتی دامپزشکی بوده و پس از عبور از چرخه نظارتی دامپزشکی وارد بازار مصرف می شود از هر نظر سالم و بهداشتی بوده و مردم می توانند با اطمینان نسبت به تهیه و مصرف آن اقدام کنند.

صالحی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: از ابتدای امسال 47 هزار و 559 مورد بازدید از سه هزار مرکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی در سطح استان انجام شده و 222 متخلف حوزه سلامت و امنیت غذایی به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

وی همچنین از ضبط و معدوم سازی نزدیک به 119 تن فرآورده های خام دامی ناسالم، غیربهداشتی و تاریخ منقضی در این مدت خبر داد.

صالحی گفت: کشتارگاه‌های دام و طیور، سردخانه‌های نگهداری فرآورده‌های خام دامی، کارگاههای فرآوری و بسته‌بندی، خودروهای ویژه حمل این فرآورده‌ها، فروشگاهها و مراکز عرضه اعم از قصابی‌ها، مرغ فروشیها و ماهی فروشی‌ها، رستورانها، کترینگ‌ها از جمله مراکزی هستند که در این ایام تحت کنترل و نظارت بهداشتی خواهند بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار