علی اکبر صفی پور:

سال 96 برای بنیاد رودکی سال به نتیجه رسیدن سند برنامه ریزی استراتژیک بود

تهران(پانا) - نشست پایان سال مدیر عامل بنیاد رودکی با اصحاب رسانه امروز 22م اسفندماه در تالار وحدت برگزار شد.

کد مطلب: ۸۰۶۸۲۸
لینک کوتاه کپی شد
سال 96 برای بنیاد رودکی سال به نتیجه رسیدن سند برنامه ریزی استراتژیک بود

علی اکبر صفی پور مدیرعامل بنیاد رودکی در نشست پایان سال خود با اصحاب رسانه به ارائه توضیحاتی در خصوص فعالیت ها و اقدامات بنیاد رودکی در سال 96 و برنامه ریزی ها در سال 97 پرداخت. وی در ابتدا اظهار کرد: سال 96 برای بنیاد رودکی سال به نتیجه رسیدن سند برنامه ریزی استراتژیک بود. ما از سال گذشته به تدوین سند استراتژیک پرداختیم و اهداف بنیاد، اساسنامه و موقعیت برای بار دیگر مرور شد و همچنین چشم انداز آینده آن و در آخر به تدوین رسید.

وی افزود: برای سال 97 این سند مهم ترین نقطه اتکای ما است. 26 اسفندماه در جلسه ای که با وزیر داریم برنامه های سال 97 تصویب می شود و برای اولین بار 8 موضوع استراتژیک داریم که سیر و حرکت ما را نشان می دهد و تمامی برنامه ها باید به آن ختم شود. در وهله اول کشف استعدادهای درخشان را مدنظر داریم، دوم تلاش برای آنچه که در سال 95 بنیان آن را گذاشته بودیم مبنی بر استحکام بنیان پایه های فرهنگی و هنری، همین طور اقتصاد هنر را مدنظر قرار دادیم. در سال 96 در حوزه درآمدزایی درآمد اقتصادی ما دو برابر شد که این درآمد یکی از مهم ترین کارهایش جذب اسپانسر برای ارکسترهای بنیاد بود که در این راستا شرکت هاکوپیان به عنوان حامی ارکسترهای ملی و سمفونیک انتخاب شد. این اتفاق برای ما ارزشمند و کمک بزرکی به مجموعه رودکی محسوب می شد.

صفی پور تصریح کرد: در همین حوزه اقتصاد هنر ما در مجموعه های موسیقی و تئاترمان ضمن اجراهای خوبی که داشتیم موسیقی پاپ و تلفیقی که نسبت به برگزاری کنسرت های آن ها در تالار وحدت نقد وجود داشت ما هیچ اجرایی برگزار نکردیم و با این وجود هم د رحوزه تئاتر و هم در حوزه موسیقی پیشرفت خوبی داششتیم. در تئاتر رشد و موفقیت خوبی را در خصوص ارزیابی اجراها داشتیم. 129 اجرا در 4 ماه گذشته با فروش و درامد بالا برگزار شد با ذکر این مسئله که نزدیک 200 نفر در طول 8 ماه گذشته توانستند فعالیت کنند و حقوق دریافت کنند.

وی ادامه داد: در حوزه موسیقی بین الملل هم اجراهای خوبی را در مجموعه داشتیم که از کشورهای مختلف در تالار وحدت و برج آزادی به روی صحنه رفتند. کار جدیدی اخیرا تحت عنوان موسیقی تجربی بنیاد انجام داده است که خوشبختانه در اولین هفته ای که برگزار شد با استقبال خوبی مواجه بود. مطمئنا در سال آینده پررنگ تر انجام می پذیرد ما د رسالی که گذشت بیش از درآمدی که داشتیم حمایت کردیم. در سال 96 در حوزه ارکسترداری و مدیریت ارکسترها نزدیک 50 اجرا داشتیم که در نظر داریم به جایی برسیم که هرهفته دو اجرا داشته باشیم.

مدیرعامل بنیاد رودکی عنوان کرد: در تابستان امسال اتفاق باشکوهی رخ داد و ما در ایتالیا اجرایی داشتیم و چنین برنامه ای را در ایام جام جهانی در روسیه نیز خواهیم داشت. با کنسرواتوار چایکوفسکی تفاهم نامه ای امضا کردیم که به صورت سند رسمی در وزارت فرهنگ و ارشاد به امضا رسید که طبق آن در ایام جام جهانی در روسیه در سه هر در روزهای 24، 27، 30 خرداد ترکیبی از دو ارکستر ها شب قبل از بازی ایران برنامه خواهند داشت. تمام قطعات ایرانی خواهد بود و سرودی که برای جام جهانی ساخته می شود در آن برنامه اجرا خواهد شد. امیدوارم این همبستگی و پیوستگی بین بنیاد رودکی و کنسرواتوار مسکو به رشد موسیقی در ایران کمک کند.

وی افزود: طبق توافقنامه قرار است تولید سرود ملی جام جهانی را ارکستر به رهبری شهرداد روحانی انجام دهد. ما تیم شاعران درست کرده ایم و هیئت داورانی قرار داده ایم تا اشعاری ساخته شود و در حوزه آهنگسازی و خوانندگی هم این اتفاق افتاد و اعلام نشدن آن به دلیل این بوده که منتظریم صددرصد همه چیز مشخص شود و بعد اطلاع رسانی کنیم. مراسم بدرقه تیم ملی همراه با رونمایی این سرود در همین جا اتفاق می افتد و احتمال دارد که بیش از یک سرود ساخته شود.

صفی پور در پاسخ به اینکه سال آینده هم در این سمت هست یا خیر بیان کرد: دوره مدیریت بنیاد دوساله است و تیرماه دو سال مدیریت من تمام می شود و انتخاب مجدد در حوزه اختیار من نیست.

وی درخصوص ارکستر ملی و مسائل رهبری آن اظها رکرد: مگر ما چند مدیر هنری داریم که بتوانیم در ارکستر قرار دهیم، اگر پیشنهادی وجود دارد مورد استقبال است، فردی که هم هنر را می شناسد و هم مدیریت را. در حوزه ارکستر ملی در انتخاب رهبری دست ما باز نیست، زمانی که آقای فخرالدینی انصراف دادند در مجموعه بررسی های مان به آقای شهبازیان رسیدیم که پشیمان هم نیستیم. در سال 96 ما موفق شدیم سه نفر دیگر را هم در کنارمان در این ارکستر داشته باشیم کاری که در سال 97 شاهد خواهیم بود این است که تعداد رهبران مهمان در هر دو ارکستر خیلی زیاد خواهد شد و اجراهایی خواهند داشت.

مدیرعامل بنیاد رودکی در پایان خبر داد: تشکیل ارکستر جوانان و نوجوانان اتفاقی است که در سال 97 اتفاق خواهد افتاد تا از این مسیر جوانانی که می توانند وارد ارکسترهای بزرک ما شوند شناسایی شوند. از سال جدید کمک به آموزش سازهای فراموش شده یا در حال فراموشی رخ می دهد و انتخاب و معرفی خواننده های جدید و برگزاری مسابقات و جشنواره هایی برای کشف استعدادها که در سال 97 عملی خواهیم کرد. اجرای ارکستر در مناطق محروم نیز دیگر برنامه ریزی ما در سال 97 است که امیدواریم اگر حمایت دریافت کنیم هر دو ارکستر سال 97 در این مناطق هم اجرا داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار