معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان بوشهر :

مراقبت از فضای سبز باید به یک فرهنگ تبدیل شود

بوشهر ( پانا ) معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: نگهداری و مراقبت از درختان باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود.

کد مطلب: ۸۰۶۸۲۱
لینک کوتاه کپی شد
مراقبت از فضای سبز باید به یک فرهنگ تبدیل شود

در آستانه روز 22 اسفند روز ملی شهید، غلامرضا دانش‌فر با حضور در محل یادمان 176 شهید سوادآموزی و چهار شهید سوادآموزی استان بوشهر در بوستان شغاب شهر بوشهر اظهار داشت: غرس هر نهال و کاشت درخت می‌تواند محیطی زیبا و شاداب برای افراد جامعه خلق کند که از این جهت نگهداری و مراقبت از درختان و فضای سبز باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود.

وی با اشاره به برگزاری یادواره شهدای سوادآموزی کشور و استان بوشهر در سال 1394، افزود: در آن روز به یاد 176 شهید بزرگوار سوادآموزی کشور و از جمله چهار شهید سوادآموزی استان بوشهر شهیدان محمدجواد فخری، شبر فرهانی،کرم مغدانی و حیدر تباشیر در پارک شغاب بوشهر نهال کاشته شد و اکنون باید در نگهداری و پرورش این درختان تلاش شود.

وی به اهمیت ویژه درخت کاری از جنبه سنتی، جنبه مذهبی، دینی پرداخت و بیان کرد: در آیات متعدد قرآن کریم از جمله آیات ۲۴ تا ۲۶ سوره ابراهیم و آیات ۷۱ و ۷۲سوره واقعه به روشنی به لزوم کاشت و نگهداری درخت و فضای سبز طبیعت تاکید شده است.

دانش‌فر با اشاره به این گفته شهید مرتضی مطهری که«همه گروه‌هاى خدمت‌گذار در جامعه مدیون شهدا هستند.» عنوان کرد: موقعیت و جایگاهی که اکنون همه ما در آن قرار گرفته‌ایم به واسطه فداکاری شهدا از جمله شهیدان والا مقام فرهنگی و سوادآموزی است.

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر با تاکید بر این که خود را مدیون خون شهدا می‌داند، افزود: همه ما باید عملاً قدردان خون شهدای عزیز، جانبازان فداکار و همه ایثارگران و خانواده های محترم آنان باشیم و از مشکلات این عزیزان لحظه‌ای غافل نشده و در حد توان خود برای حل مشکلات آنها تلاش و پیگیری کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار