سال 96سالی سرشار از موفقیت برای دادگستری استان کرمان بود/ قضات دادگستری استان کرمان 17.5درصد بیشتراز سال گذشته پرونده مختومه نموده اند

کرمان (پانا) -رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه از ابتدای سال 96تاکنون 507هزار و 162فقره پرونده وارد دادگستری کل استان کرمان شده است،گفت:با تلاش هاص صورت گرفته خروجی پرونده های دادگستری استان 17.5درصد افزایش یافته است.

کد مطلب: ۸۰۶۷۹۷
لینک کوتاه کپی شد
سال 96سالی سرشار از موفقیت برای دادگستری استان کرمان بود/ قضات دادگستری استان کرمان 17.5درصد بیشتراز سال گذشته پرونده مختومه نموده اند

یدالله موحد صبح امروز در جمع روساء و دادستان های سراسر استان کرمان ضمن تبریک میلاد مبارک بانوی دو عالم صدیقه کبری فاطمه زهرا (س)اظهار داشت:طبق ارزیابی معاون اول دستگاه قضاء،دادگستری استان کرمان جزء دادگستری های فعال،به روز و مطرح کشور می باشد که نتیجه تلاش همه ی کارکنان قضائی واداری استان می باشد.

موجودی دادگستری استان کرمان 4.35درصد کاهش یافته است

رئیس شورای قضائی استان کرمان بیان کرد:با تلاش وهمت کارکنان قضائی و اداری موجودی دادگستری استان در 11 ماهه سال 96نسبت به مانده اول فروردین 4.35درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه سال 96حقیقتا برای دادگستری استان کرمان سالی سرشار از موفقیت بود،گفت:از تلاش های شبانه روزی تمامی قضات و کارکنان اداری خدوم دادگستری استان تشکر می نماییم.

نماینده عالی دستگاه قضائی در استان کرمان عنوان کرد:اتحاد و یک دلی بین مدیران قضائی و کارکنان برای افزایش خدمات قضائی به مردم از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.

درک وفهم مشترکی از مشکلات حقوقی و قضائی مردم در بین مسئولان شکل گرفته است

موحد تصریح کرد:خوشبختانه در سطح استان مدیران قضائی،قضات و کارکنان اداری یک درک وفهم مشترک از جایگاه ومرتبه امرقضاء و مشکلات حقوقی و قضائی مردم دارندوبا یک برداشت و تفسیر عادلانه برای اجرای عدالت و پیشرفت کشور دلسوزانه قدم بر می دارند.

موحد خاطرنشان ساخت:مجموعه دادگستری استان کرمان با تجمیع توان علمی،فکری و تجربی خود و با اتکال به خداوند متعال وتحت رهنمودهای مقام معظم رهبری و ولایت مداری در محدوده ظرفیت های قانونی که در اختیار دارد به وظیفه و رسالت سنگینی که بر عهده دارد عمل خواهد کرد.

وی ادامه داد:بایستی به این فهم مشترک برسیم که این کارنامه ای که امروز ارائه می شود محصول تلاش همه بخش ها در سراسر استان می باشد و باید مسئولیت جمعی را بپذیریم واگر موفقیتی حاصل می شود نتیجه تلاش همه می باشد.

وی به موضوع استانداردسازی و ارتقای سطح کیفی دادرسی ها اشاره کرد و افزود:یکی از ویژه گی های مدیران موفق به کار گیری تمام ظرفیت ها اعم از منابع انسانی و مالی در جهت پیشبرد اهداف سازمان است.

موحد خطاب به مدیران قضائی بر حفظ هرچه بیشتر سلامت سیستم قضائی دراستان کرمان تاکید کرد و بیان داشت: : دستگاه قضائی به مثابه یک درخت مفیدی است که ثمره و میوه فعالیت هایش عدالت و طعمش احساس عدالت است.

مسئولان قضائی بدون اغماص با مفاسد برخورد نمایند

موحد بار دیگر بر حفظ حرمت و کرامت مراجعان به دستگاه قضایی تاکید کرد و گفت:مدیران قضائی همچون گذشته با قاطعیت وبدون اغماض با فساد برخورد نمایند.

وی انعقاد میثاق نامه "عدالت و امنیت پایدار"را در کاهش جرائم خشن در جنوب و شرق استان کرمان موثر دانست وگفت:طوایف برتر در زمینه پیشگیری از وقوع جرم شناسایی و ازسوی سیستم قضائی مورد تشویق قرار خواهند گرفت.

این مقام ارشد قضائی استان کرمان عنوان کرد:مدیران قضائی بایستی بیش از گذشته در زمینه مبحث پیشگیری ازوقوع جرائم و ارائه راهکارها و برنامه هایی در جهت کاهش میزان ورودی پرونده به سیستم قضائی تلاش نمایند.

55درصد ابلاغ های قضائی استان کرمان الکترونیکی صورت می پذیرد

وی به روند روبه رشد وضعیت ابلاغ الکترونیک در دادگستری استان کرمان اشاره کرد و گفت:در فروردین سال جاری به طور میانگین 29درصد ابلاغ ها به صورت الکترونیکی انجام می پذیرفت که در بهمن ماه این رقم به 55درصد رسیده است.

ورودی پرونده ها به شوراهای حل اختلاف 14درصد کاهش یافته است

وی در خصوص عملکرد شوراهای حل اختلاف استان کرمان گفت: طی سال جاری 135 هزار و 549فقره پرونده وارد شوراهای حل اختلاف استان شده است که نسبت به سال گذشته با کاهش 14درصدی ورودی پرونده ها مواجه هستیم .

موحد به کاهش 12دردصدی موجودی پرونده ها در شعب شوراهای حل اختلاف هم اشاره کرد و بیان کرد:در سال 96کارکنان قضائی و اداری شوراهای حل اختلاف به 137هزار و 524پرونده رسیدگی نموده اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار