در مراسم چهارشنبه سوری ، خانواده ها برنقش نظارتی و مراقبتی خود بیفزایند

بوشهر ( پانا ) معاون پژوهش ، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش استان بوشهر گفت : در مراسم چهارشنبه سوری عده ای با استفاده از مواد آتش زا و ترقه جان خود و دیگران را به خطر می اندازند .

کد مطلب: ۸۰۶۷۷۹
لینک کوتاه کپی شد
در مراسم چهارشنبه سوری ، خانواده ها برنقش نظارتی و مراقبتی خود بیفزایند

عبدالناصر غلامی در گفتگو با پانا بوشهر بیان داشت : چهار شنبه سوری در فرهنگ ملی ایرانیان یکی از جشن های با نشاط است . مردم در این مراسم سنتی گرد هم جمع می شوند و شادمانی می کنند . اما متاسفانه عده ای با استفاده از ترقه و مواد آتش زا این شادی را به غم تبدیل می کنند زیرا جان خود و دیگران را به خطر می اندازند .

وی افزود : خانواده ها با توجه به نقش ارزنده نظارتی و مراقبتی خود بکوشند تا فرزندان آنان از آسیب ها و تبعات پیش رو در امان باشند . زیرا گاهی نوجوانان و جوانان بدون توجه به آسیب ها به استقبال خطر می روند . خطری که ممکن است باعث یک عمر پشیمانی فرد و خانواده شود .

وی توصیه کرد که حتما والدین در تهیه وسایل آتش بازی بی خطر ، فرزندان خود را همراهی نمایند . تا آنها از مواد آتش زا ترقه استفاده نکنند .والدین با آگاهی دادن به فرزندان خود از خطر های پیش رو موجب شوند تا حتی آنها از مواد آتش زا ، آتش گیر و انفجاری حتی به میزان کم خود داری کنند . تا در شبی که باید همه در کنار یکدیگر خوشحال باشند با ایجاد آتش سوزی ، این مراسم را به خاطره تلخ تبدیل نکنند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار