با شرکت مدیران پژوهش سراهای دانش آموزی :

اولین دوره خلاقیت و ایده پردازی در قزوین برگزار شد

اولین دوره خلاقیت و ایده پردازی با شرکت مدیران و دبیران پژوهش سراهای استان با حمایت اداره تکنولوژی و گروه های آموزشی متوسطه آموزش و پرورش استان قزوین برگزار شد.

کد مطلب: ۸۰۶۷۶۱
لینک کوتاه کپی شد
اولین دوره خلاقیت و ایده پردازی در قزوین برگزار شد

قزوین(پانا)، نظریات کارشناس پژوهش سرای وزارت آموزش و پرورش در گفتگو با روابط عمومی آموزش و پرورش استان قزوین اظهارداشت:با همکاری صندوق حمایت از پژوهشگران ایران وابسته به نهاد ریاست جمهوری و اداره کل آموزش و متوسطه وزارت آموزش و پرورش این طرح اجرا می شود .

در قالب این طرح که مجری آن خلاقیت کده شریف مرکزی که از سال 1393 در دانشگاه صنعتی شریف می باشد مقرر گردیده از فرهنگیان ، اولیا و دانش آموزان خلاق و مبتکر حمایت شود .

هدف از این طرح در وهله اول ایجاد و پرورش تفکر خلاق و واگرا در مربیان است که به واسطه آن بتوانند این تفکر را به دانش آموزان انتقال دهند.

در چارچوب تعریف شده برای اجرای این طرح خلاقیت ، کارآفرینی و شناسایی استعدادهاست و تا شخص معلم و مربی مهارت کافی را در این زمینه کسب نکند قادر نخواهد بود استعداد دانش آموزان را شناسایی و بارور سازد.

نظریان افزود: با توجه به ظرفیت بالای پژوهشرای استان قزوین تصمیم گرفتیم اولین دوره را در این استان برگزار نماییم.

وی ادامه داد: همه دانش آموزان دارای استعداد هستند بنابراین پژوهشرا می تواند جایگزین مناسبی برای مراکز استعدادهای درخشان که گزینشی عمل می کنند ، باشد.

وی ضمن بیان نقش و اهمیت گروههای آموزشی در امر آموزش ، افزود : گروههای آموزشی نقش راهبری و مدیریت و نظارت طرح ها و برنامه ها و تأثیر گذاری آنان در اجرای این طرح ها را که از سوی دفاتر ستادی وزارت متبوع ارسال می شود به عهده دارند.

بیگی نماینده صندوق حمایت از پژوهشگران و فن آوران کشور در مصاحبه با اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین گفت : دوره آموزش خلاقیت ، تغییر در نگرش و تحول در روش های آموزشی و تربیتی است این تغییر لزوما بدین معنی نیست که روش های قدیمی ناکارآمد است بلکه در کنار روش های گذشته ، سبک های جدید و تازه ای را نیز باید خلق کنیم.

معلم و آموزگار می بایست به دانش آموز خود یاد دهد که از طرق مختلف به مسایل بنگرد تا دانش آموز از زوایای مختلف به حل مسایل بپردازد و در مرحله بعدی مربی ، نقش هدایتگر را ایفا کند که لازم است دست دانش آموز را بگیرد و با هدایت صحیح به نتیجه مطلوب برسد.

در راستای جهت دهی خلاقیت و ایده پردازی و تبدیل ایده به عمل و در نهایت ثبت ابداعات و اختراعات 1500 نفر در سراسر کشور دوره خلاقیت و ایده پردازی را می گذرانند و 1500 نفر دیگر نیز دوره کار آفرینی را در دوره های 16ساعته آموزش می بینند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار