برگزاری یادواره شهداء در دبیرستان شهدای دشت عباس منطقه موسیان

ایلام ( پانا ) - نماینده امام جمعه شهرستان دهلران در یادواره شهداء که در محل دبیرستان شهدای دشت عباس موسیان برگزار شد گفت:مقام شهادت اوج بندگی و سیر و سلوک در عالم معنویت است و در جامعه اثرات فراوانی دارد چرا که از هر قطره خون شهید که به زمین می ریزد انسان های مصمم تر و مبارزی بوجود می آیند.

کد مطلب: ۸۰۶۷۳۵
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری یادواره شهداء در دبیرستان شهدای دشت عباس منطقه موسیان

در آستانه سالروز بزرگداشت 22 اسفندماه " روز شهید و شهادت " یادواره ی شهداء با حضور مسئولین و دانش آموزان در محل دبیرستان شهدای دشت عباس بخش موسیان برگزار شد.

در این مراسم معنوی حجت الاسلام و المسلمین علی سرخه با اشاره به آیه والذین جاهدوا فینا لنهدینهم سبلنا اهمیت تلاش و جهاد در راه خدا را تبیین و تشریح نمود.

نماینده امام جمعه شهرستان دهلران سخنان مقام عظمای ولایت را در خصوص شهید و شهادت بسیار مهم دانست و افزود: همانطوری که معظم له فرموند: هرچه امروز کشور ما دارد و هر آنچه در آینده بدست بیاورد به برکت خون این جوانان شهید است.

وی ادامه داد: آنچه مهم است حفظ راه شهداء است و این بدان معناست که ما بایستی پاسدار خون پاک شهداء باشیم.

سرخه عزت و عظمت ملت را مرهون شهادت جوانان و فرزندان این مرز و بوم خواند و خاطر نشان کرد: همه بایستی تلاش کنیم تا یاد و خاطره ی شهدا در فضای جامعه زنده، ساری و جاری باشد.

نماینده امام جمعه با اشاره به احادیثی از پیامبر(ص) و امام علی(ع) شریف ترین و بالاترین نوع مرگ را شهادت در راه خدا دانست و افزود: شهداء با آگاهی و در راه رضای خدا جان خویش را فدا کردند.

سرخه ادامه داد مقام شهادت اوج بندگی و سیر و سلوک در عالم معنویت است و در جامعه اثرات فراوانی دارد چرا که از هر قطره خون شهید که به زمین می ریزد انسان های مصمم تر و مبارزی بوجود می آیند.

وی به عملیات ظفرمند فتح المبین با رمز یا زهرا در منطقه دشت عباس اشاره کرد و افزود: در این عملیات که به وسعت 2500 کلیومتر انجام شد شهدای زیادی تقدیم انقلاب گردید لذا امروز در منطقه ای زندگی می کنیم که وجب به وجب خاک آن معطر به خون شهدا گشته است و از قداست خاصی برخوردار است که بایستی با تلاش و کوشش فراوان حافظ خون شهداء و ادامه دهنده راه آنان در عرصه های مختلف فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و ... باشیم.

گفتنی است در این مراسم با اهداء هدایایی از فرزندان ایثارگران دوران دفاع مقدس تجلیل و قدردانی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار