نوروزان برای یکایک ایرانیان در رادیو ایران

تهران (پانا) - رادیو ایران در ایام نوروز برنامه زنده «نوروزان» را روی آنتن می فرستد.

کد مطلب: ۸۰۶۶۶۵
لینک کوتاه کپی شد
نوروزان برای یکایک ایرانیان در رادیو ایران

به گزارش شبکه رادیویی ایران، یدالله گودرزی مدیر گروه فرهنگ و اندیشه این شبکه اعلام کرد: با توجه به تجربه سال گذشته که برنامه «نوروزان» مورد استقبال مردم و همچنین مرکز نظارت سازمان قرار گرفت قرار شد این برنامه با دقت و طراحی بهتر روانه آنتن شود.
امسال بخش های ویژ ای در برنامه «نوروزان» پیش بینی شده است .این برنامه رویدادهای جاده ها ،گزارش های راهیان نور و اطلاع رسانی مورد نیاز مردم را انجام می دهد.گودرزی افزود: یکی از بخش های نوآورانه «نوروزان» بخش «گام نوروز» است .در «گام نوروز» ترانه های شادمانه و بهارانه ها و زنگ های موسیقی اصیل بازسازی شده اند و توسط گروهی اختصاصی برای این برنامه تولید می شوند.
در این بخش ،15اثر از بزرگان موسیقی ایرانی با حال و هوای نوروز بازسازی شده اند و از استودیوی رادیو ایران تقدیم مخاطبان خواهد شد.
علی رضا امینی کارشناس این بخش است و هنرمندانی چون مسعود مظلوم ،سعید اسماعیل زاده ،حمید بامدادی ،علی رضا جعفر زاده ،محمد جاهد ،غزاله تهرانی ،بهنام جاوید و مهرداد عطا با آن همکاری دارند.
این ترانه ها برای اولین بار است به این شکل برای مخاطبان پخش می شود.
بخش دیگر برنامه «نوروزان» بخش «رزمیاد» است .در این بخش ،برنامه های متنوع باغ موزه دفاع مقدس به اطلاع مخاطبان رادیو ایران خواهد رسید.در بخش «شما هم دعوتید» گزارشگران رادیو ایران در سراسر کشور ،با شیوه ای تازه شهر و منطقه و آداب و رسوم خود را معرفی می کنند. در آیتمی دیگر دکتر الهامی بازتاب بهار در شعر مولانا را بررسی می کند.همچنین از کارشناسان مختلف در باره ترک عادت ناپسند در سال جدید ،جملات حکمت آمیزی پخش خواهد شد.
در بخش «قدم نورسیده مبارک »با خانواده هایی دیدار می شود که کودکشان در ایام بهار 97 متولد شده و صاحب فرزند شده اند.
از انجمن های ادبی و شعری هم گزارش هایی پخش می شود و شعرهای بهاری آنها با صدای خودشان تقدیم مخاطبان می شود.
یدالله گودرزی اضافه کرد: برنامه «نوروزان» ویژه ولادت حضرت علی (ع) از آسایشگاه کهریزک تقدیم شنوندگان می شوند و گروه برنامه ساز «نوروزان» به دیدار و عید دیدنی ساکنان آسایشگاه خواهند رفت و برنامه را با گفتگوهای ایشان به روی آنتن می فرستند.
یک گروه مفصل برنامه ساز با تهیه کنندگی حسین معصومی برنامه «نوروزان» را از 28 اسفند ساعت 10 صبح تقدیم شنوندگان رادیو ایران خواهند کرد .البته با تغییر ساعت برنامه از 10:30 شروع خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار