نشست هم اندیشی کارشناسان حراست آموزش و پرورش مناطق و شهرستانهای لرستان برگزارشد

نشست هم اندیشی کارشناسان حراست آموزش و پرورش مناطق و شهرستانهای لرستان با محوریت آمادگی مدارس برای پذیرش و اسکان مسافران نوروزی و اقدامات حفاظتی در خصوص امنیت سلامت در ایام تعطیلات نوروزی در سالن گروههای آموزشی اداره کل برگزارشد .

کد مطلب: ۸۰۶۶۴۴
لینک کوتاه کپی شد
نشست هم اندیشی کارشناسان حراست آموزش و پرورش مناطق و شهرستانهای لرستان برگزارشد

به گزارش پانا از لرستان ، سرپرست معاونت پرورشی فرهنگی و رئیس اداره حراست آموزش و پرورش لرستان در این نشست به ضرورت آمادگی کارشناسان حراست برای توجیه عوامل اجرایی ستادهای اجرایی خدمات سفر و مراکز اسکان تاکید کرد.

محمد حسین احمدی گفت : با نزدیک شدن به ایام تعطیلات نوروزی فرهنگیان از اقصی نقاط کشور برای مسافرت به مناطق سیاحتی ،زیارتی و عملیاتی آماده می شوند و با توجه به قرار گرفتن لرستان در معبر گردشگران تعداد زیادی از فرهنگیان از مراکز اسکان آموزش و پرورش استفاده خواهند کردو کارشناسان حراست باید کمک کنند تا ضریب امنیتی مدارس برای حضور گردشگران در مراکز اسکان بالاتر رود .

وی افزود : باید از تمامی ظرفیت های موجود برای اسکان و رفاه مسافران نوروزی و تامین امنیت مسافران وشهروندان در ایام نوروز استفاده کنیم تا با خاطره ای خوب این منطقه را ترک کنند.
وی ادامه داد : وظیفه اعضای ستاد اسکان این است که شرایطی فراهم کنند تا ایام سفر و اسکان میهمانان در مکان های درنظرگرفته شده به نحو مطلوب انجام شود تا مسافران نوروزی دغدغه ای در خصوص امنیت مراکز اسکان نداشته باشند .

احمدی یادآورشد: در بحث اسکان نوروزی در مدارس، سرایداران و خدمتگزاران و عوامل اجرایی مدارس بیشترین ارتباط را با میهمانان نوروزی دارند و نوع برخورد ، رفتارو عملکرد آنها می تواند در نگرش مسافران نسبت به فرهنگ لرستان تاثیر گذار باشد .

وی در ادامه به رعایت نکات حفاظتی و امنیتی در مدارس اشاره کرد وافزود: عوامل مدارس اگر به وظایف خود عمل کنند، امنیت روانی مسافران تامین خواهدشد و آنان نگرانی چندانی در مدت اقامت در استان نخواهند داشت .

احمدی افزایش ضریب امنیتی مدارس را یک وظیفه همگانی دانست و تاکید کرد : برگزاری کلاس های آموزشی و توجیهی برای مقابله با حوادث احتمالی از جمله ضروریاتی است که مناطق و شهرستانها باید به آن توجه کنند .

وی در ادامه گفت: سیستم های گرمایشی و سرمایشی مدارس، مسائل حفاظتی ، امنیتی و اطفای حریق مدارس باید دقیق کنترل شود و از آنجا که هر لحظه ممکن است خطرات یا اتفاقات ناخوشایندی در مدارس رخ دهد ، مدیران مدارس باید زیر ساخت ها را طوری آماده کنند که از حوادث احتمالی جلوگیری شود .

احمدی در پایان سخنان خود بر شفافیت عملکرد ستادهای اجرایی خدمات سفر تاکیدکرد و افزود : باید پذیرش و اسکان مسافران بر اساس ثبت در سامانه انجام شود و دریافت و پرداخت ها حتی الامکان الکترونیکی شود تا شائبه ای در این خصوص پیش نیاید و نکته مهمتر هم این است که سرایداران و خدمتگزاران مدارس حق دریافت هیچگونه وجهی از مسافران نوروزی را ندارندو باید ضمن توجیه آنان اقدامات پیشگیرانه نیز در این خصوص انجام شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار